19 دی: مدیرکل ثبت احوال استان قم عنوان کرد: طبق آمار به دست رسیده در اداره ثبت احوال ۱۹۴۴۳ واقعه ولادت در سال ۱۴۰۰ ثبت شده؛ همچنین ۱۸۳۱۲ واقعه ولادت نیز در سال ۱۴۰۱ به ثبت رسیده است.
منوچهر تیموری در گفت و گو با ایسنا درخصوص مقایسه وقایع حیاتی ثبت شده قم در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱عنوان کرد: طبق آمار این اداره کل ۱۹هزار و ۴۴۳ واقعه ولادت در سال ۱۴۰۰ ثبت شده؛ همچنین ۱۸هزار و۳۱۲ واقعه ولادت نیز در سال ۱۴۰۱ به ثبت رسیده است.
وی افزود: با توجه به آمار اعلام شده میزان تغییرات واقعه ولادت در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ برای استان قم منفی ۱۱۳۱  و درصد تغییر منفی ۶ درصد بوده است.
تیموری درخصوص آمار وقایع وفات در استان قم عنوان کرد: برای سال ۱۴۰۰ طبق آمار اعلام شده، ۹هزارو ۱۶۹ مورد وفات و برای سال ۱۴۰۱ نیز ۶هزار و۵۱۱ مورد وفات به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: بنابراین میزان تغییرات در واقعه وفات برای استان قم منفی ۲۶۵۸ و درصد تغییر منفی ۲۹ درصد اعلام شده است.
مدیرکل ثبت احوال استان قم درخصوص آمار به ثبت رسیده وقایع ازدواج در قم تصریح کرد: برای سال ۱۴۰۰ موارد اعلامی ازدواج، عدد ۷۹۹۷ گزارش شده و برای سال ۱۴۰۱ نیز ۷۶۳۴ مورد ازدواج به ثبت رسیده است.
وی افزود: با توجه به آمار اعلامی وقایع ازدواج در استان قم شاهد تغییرات منفی ۳۶۳ و درصد تغییر منفی ۵ درصد هستیم.
تیموری درخصوص آمار ثبت شده طلاق در استان قم اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ میزان آمار ثبت شده طلاق ۳۵۲۵ بوده، درحالی که در سال ۱۴۰۱ این آمار به عدد ۲۹۸۱ تغییر یافته است.
وی ادامه داد: میزان تغییرات آمار طلاق ثبت شده در استان قم منفی ۵۴۴ با درصد تغییر منفی ۱۵ درصد بوده است.

  • نویسنده :
  • منبع :