۱۹ دی: وزیر امور خارجه در دیدار با نخست وزیر لبنان بر حمایت ایران از ثبات و استقرار در لبنان و پشتیبانی از دولت، ملت، مقاومت و ارتش این کشور تأکید کرد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در جریان دیدار از بیروت با نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.
وزیر امور خارجه در حوزه همکاریهای دو جانبه، بر ضرورت گسترش مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف خصوصا در بخش همکاری‌های اقتصادی - تجاری و با توجه به ظرفیت‌های موجود برای ارتقای همکاری‌ها تاکید کرد.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری برای حل بحران انرژی و برق در لبنان است و حاضر است تجربیات و کمک‌های فنی خود در زمینه احداث و راه اندازی نیروگاه های برق و نیز تعمیر و نگهداری در این حوزه را در اختیار لبنان قرار دهد.
وی همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران را از ثبات و استقرار در لبنان، و پشتیبانی از دولت، ملت، مقاومت و ارتش لبنان مورد تاکید قرار داد.
امیرعبداللهیان در ادامه تاکید کرد: مسائل لبنان از جمله انتخاب رییس جمهور و تکمیل فرایند سیاسی در این کشور باید توسط خود لبنانی‌ها و از طریق گفتگو و توافق میان جریان‌های سیاسی لبنانی مدیریت و حل شود، و کمک‌ها و ابتکارهای خارجی در صورتی که با حسن نیت همراه بوده و مورد تایید دولت و مردم لبنان باشند، می‌تواند در راستای حمایت از انتخاب لبنانی ها و نه دخالت در امور لبنان صورت گیرد.
وزیر امور خارجه در این دیدار همچنین دیدگاه کشورمان در خصوص تحولات فلسطین، یمن، سودان، افغانستان و اوکراین را تشریح کرد.
نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان نیز در این دیدار ضمن با اهمیت توصیف کردن مناسبات فی‌مابین و تشریح وضعیت جاری در لبنان و استقبال مجدد از توافق اخیر تهران و ریاض، ارزیابی خود را از تاثیرات مثبت این رویداد بر موضوعات منطقه‌ای مطرح ساخت.
میقاتی ایران را کشوری مهم در منطقه دانست و ضمن قدردانی از مواضع سازنده تهران در قبال لبنان، بر اهمیت مناسبات موجود تاکید کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :