۱۹ دی: مشاور وزیر راه و شهرسازی و معاون ایمنی سازمان راهداری گفت: شاخص تلفات جاده ای در برخی کشورها توسعه یافته سه فرد در هر ۱۰۰ هزار نفر است در حالی که این آمار در ایران ۶ برابر است و به ۱۸ نفر می رسد.
مهران قربانی روز پنجشنبه در آیین قدردانی از دست اندرکاران بخش ایمنی و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: این آمار یعنی ما در حوزه ایمنی راه ها ۶ برابر برخی کشورها جای کار داریم که این جایگاه باید با بهبود رفتارهای ترافیکی، ایمن سازی خودروها و سیستم هوشمند و تجهیز امکانات بهبود یابد.
وی ادامه داد: باید با فرهنگ پشتیبانی و هماهنگی بین دستگاه ها این آمار را کاهش دهیم و هفته آینده ستاد بودجه در سازمان راهداری کشور تشکیل می شود که سعی می کنم نقش خود را در این حوزه ایفا و از استان کرمان حمایت کنیم.
معاون ایمنی و حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به کاهش ۵۴ درصدی تلفات جاده ای نوروزی استان کرمان عنوان کرد: کاهش تلفات جاده ای استان کرمان طی ۲۲ سال گذشته که کمیسیون ایمنی راه کشور تشکیل شده، برای این استان بی سابقه بود زیرا هر سال آمار تلفات کرمان صعودی بود.
وی بیان کرد: استان کرمان اندازه سه کشور اروپایی وسعت دارد، طول راه ها، شرایط منظر راه و محیط اطراف آن، وضعیت استراحتگاه و موقعیت جغرافیایی آن تمهید و برنامه ویژه ای می طلبد.
قربانی افزود: راه های ایمن باید در استان کرمان مورد توجه قرار می گرفت، ضمن آنکه این راه ها باید یک هارمونی و یکپارچگی را داشته باشند.
عضو کمیسیون ایمنی راه های کشور افزود: جای کار بسیار زیادی در استان کرمان وجود دارد، ۹۰ درصد تلفات دنیا مربوط به نیمی از کشورهاست و زمانی که برخی خودروها در ایران حتی یک ستاره ایمنی هم ندارند باید رانندگی کرد.
وی گفت: ایران نیاز به شبکه راه های شریانی ایمن با استراحتگاه و رفتار ایمن تری در رانندگی دارد زیرا پس از تصادف سر و کار ما با سیستم نجات و پزشکی است و باید مراکز تخصصی این حوزه حمایت شوند که تفاوت آمار تلفات کشورها نیز به علت کار کردن در این حوزه است.
قربانی بیان کرد: ۳۵ نقطه پرتصادف استان کرمان را در دست رفع شدن قرار می دهیم که باوجود گزارش های استانی، امسال این نقاط به صورت کامل رفع می شود و برخی از آنها در سال های آینده ارتقا و بهبود خواهند یافت.
  • نویسنده :
  • منبع :