19 دی: امام جمعه قم گفت: تمامی دستگاه ها در راستای تحقق شعار سال باید به هم کمک کنند و نباید دستگاهی هنوز سخن رهبری تمام نشده قیمت ها را افزایش دهد.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به نهم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع اظهار داشت: آنان تصور کردند با ویران کردن گنبد و بارگاه ائمه بقیع محبت اهل بیت از دل‌ها می‌رود اما اینگونه نیست و تخریب مزار ۴ امام معصوم در تاریخ فراموش نشدنی است و امید است روزی برسد که ما شاهد شکوه قبرستان بقیع باشیم.
امام جمعه قم با اشاره به روز کار و کارگر اظهار داشت: اسلام در خصوص حق کارگر سفارش کرده که تا عرق وی خشک نشده حقوق وی پرداخت شود و مسئولان باید رعایت حقوق کارگران و کارفرمایان را بکنند که این دو در جهت رشد تولید و ارتقای کیفیت نقش آفرین هستند.
وی با اشاره ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری گفت: این شخصیت دارای آثار برجسته ای بود که روز شهادت وی به نام روز معلم نامگذاری شده است که امام فرمود شغل معلمی شغل انبیا است و همانگونه که نقش پیامبران الهی تعلیم و تربیت بوده است معلمان نیز چنین رسالتی بر عهده دارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: معلمان نقش ویژه ای در زندگی جوانان و نوجوانان دارند و مسئولان نیز باید کرامت معلمان را پاس بدارند چرا که پیشرفت جامعه از مسیر علم عبور می‌کند و خانواده‌ها نیز باید بدانند فرزندانشان، آینده سازان این کشور هستند و باید به درستی تربیت شوند.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به شعار سال بیان داشت: شعار سال الزام دارد که در صورت تحقق آن می‌توان به مسئولان نمره قبولی داد که بخشی از آن نیز مربوط به مردم است.
وی ابراز داشت: تمام دستگاه‌ها باید در کاهش تورم به همدیگر کمک کنند و نباید دستگاهی هنوز سخن رهبری تمام نشده قیمت‌ها را افزایش دهد.
خطیب جمعه قم گفت: تصمیمات جدی در امور باید گرفته شود و تصدی گری دولت‌ها در بسیاری از موارد موفقیت آمیز نیست.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سیاست‌های مالی دولت نباید تغییر یابد و باید امنیت اقتصادی در کشور ایجاد شود چرا که بی اطمینانی، کار را برای امر سرمایه گذاری سخت می‌کند.
وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان باید توسعه کمی و کیفی یابند و بهره وری ها نیز باید افزایش یابد افزود: آینده نگری موضوع مهمی است که مسئولان باید بدان توجه کنند تا مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز دچار سرگردانی نشوند.
خطیب جمعه قم ادامه داد: توسعه دریا محور بسیار مهم است و ما باید از امکان خدادادی دریا درست استفاده کنیم و از معادن نیز باید استفاده بهینه شود که هم‌اکنون اینگونه نیست.
وی در خصوص انتخابات نیز بیان داشت: رهبر انقلاب نسبت به انتخابات فرمودند که حضور حداکثری مردم در انتخابات بسیار مهم است و باید زمینه‌های آن را فراهم کرد و از سویی دیگر امنیت انتخابات باید تضمین شود.
وی افزود: فضای رقابتی در انتخابات باید ایجاد شود و البته دستگاه‌های مسئول و شورای نگهبان بر اساس قانون باید وظایف خود را عمل کنند.
آیت الله حسینی بوشهری به جنگ در سودان نیز اشاره کرد و گفت: در سودان جنگ قدرت است که دو مجموعه به جان هم افتادند و مجامع بین المللی باید جلوی خون ریزی ها را بگیرند و نباید در جهان اسلام این اتفاقات رخ دهد و باید این جنگ خانمان سوز پایان یابد.

  • نویسنده :
  • منبع :