19 دی: پیکر آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری روز شنبه با حضور قشرهای مختلف مردم قم تشییع و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

پیکر امام جمعه سابق شهرهای زاهدان و کاشان ابتدا به مسجد امام حسن عسکری‌(ع) قم انتقال پیدا کرد، و پس از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بر دوش‌های مردم، مسئولان، طلبه‌ها و فضلای حوزه به سمت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) تشییع شد. 

مشایعت کنندگان پیکر آیت الله سلیمانی در حالیکه که بر سر و سینه می‌زدند، با فریادهای الله اکبر، لبیک یا حسین، عزا عزاست امروز روز عزاست امروز خامنه‌ای رهبر صاحب عزاست امروز، این عالم ربانی را تا صحن امام رضا(ع) حرم کریمه اهل بیت (ع)بدرقه کردند. 

پیکر شهید آیت‌الله سلیمانی پس از طواف گرداگرد مضجع شریف و نورانی کریمه اهل بیت و اقامه نماز میت توسط آیت‌الله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد. 

پیکر نماینده مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته نیز با حضور باشکوه مردم قدرشناس و ولایتمدار در شهرهای بابلسر و قائم شهر تشییع شده‌بود. 

آیت‌الله سلیمانی در سال ۱۳۲۶ در اسبوکلا سوادکوه مازندران متولد شد. 

وی نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری از ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱ امام جمعه کاشان بود. 

این شهید والامقام روز ششم اردیبهشت‌ماه جاری در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و جان باخت و ضارب بلافاصله دستگیر و تحت بازجویی نیروهای امنیتی قرار گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :