19 دی: حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.
در پیام آیت الله مکارم شیرازی آمده است: خبر شهادت مظلومانه حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج عباسعلی سلیمانی (رحمه الله علیه) موجب تأثر و تألم فراوان گردید.
پیام ادامه یافته است: ایشان عالمی وارسته و فاضلی گرانقدر بود که سالیان متمادی مردم بزرگوار استان‌های سیستان و بلوچستان، مازندران و شهرستان کاشان از فیض وجود او بهره بردند. خلوص، پشتکار و حضور مجدانه ایشان در سال های متمادی در جنوب شرق کشور، باعث ایجاد انس و الفت طوایف و مذاهب مختلف گردید و توطئه دشمنان را ناکام گذاشت.
پیام حاکی است: اینجانب این ضایعه ناگوار را به حوزه‌های علمیه، مردم شریف ایران و علاقه مندان وی خصوصا به خانواده صبور ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال علوّ درجات او و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسالت دارم.
در پیام آیت الله نوری همدانی نیز آمده است: شهادت مظلومانه مرحوم‌ حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ عباسعلی سلیمانی (رحمت الله علیه) موجب سعادت ابدی برای آن مرحوم شد؛ اما جامعه انقلابی‌مان از وجود یک عنصر خدمتگزار و لایق و اثر گذار محروم گردید که موجب تأثر گردید. آشنایی اینجانب با این شخصیت به قبل پیروزی انقلاب برمی‌گردد و بعد آن از خدمات ماندگارش در مازنداران و کاشان و مخصوصاً منطقه زاهدان مطلع بودم که با عقل و علم توانست اهداف نظام اسلامی را دنبال نماید.
پیام می افزاید: اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت، شهادت ایشان را به ملت شریف و حوزه‌های علمیه بویژه اهالی مازنداران و سیستان و بلوچستان و خانواده محترمشان تبریک و تسلیت عرض نموده و حشر با حضرات معصومین (علیهم السلام) را از خداوند متعال خواستارم.
پیکر آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری امروز با حضور قشرهای مختلف مردم قم تشییع و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
آیت‌الله سلیمانی در سال ۱۳۲۶ در اسبوکلا سوادکوه مازندران متولد شد. وی نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و از ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱ امام جمعه کاشان بود.
این شهید والامقام روز ششم اردیبهشت‌ماه جاری در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و جان باخت و ضارب بلافاصله دستگیر و تحت بازجویی نیروهای امنیتی قرار گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :