19 دی: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید از جمله علل حوادث و جرایم در کشور را مشکلات اقتصادی برشمرد و گفت: سرچشمه مواد مخدر، فحشا، سرقت و بسیاری دیگر از جرایم، مشکلات اقتصادی است.
به گزارش پایگاه خبری آیت الله مکارم شیرازی، وی در دیدار حجت الاسلام علی مظفری رییس کل دادگستری استان قم، ریشه یابی جرایم و حوادث را از وظایف دادگستری برشمرد و تأکید کرد: ریشه یابی حوادث سبب می شود که از تکرار آن در آینده جلوگیری شود. پرونده ای که منجر به صدور حکم می شود باید علل و منشأ آن بررسی شود.
وی افزود: باید مدام پیامدهای مشکلات اقتصادی به مسئولان تذکر داده شود تا نسبت به حل آن اقدام کنند و هر اندازه که مشکلات اقتصادی کم شود و مردم بتوانند یک زندگی سالم داشته باشند، به همان نسبت جرائم نیز کم می شود.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: بعضی کارهای نامشروع تحت عنوان فعالیت های اقتصادی سالم مثل مضاربه صورت می گیرد که چیزی جز رباخواری نیست. پول های مردم را با وعدۀ سودهای بالا می گیرند و در آخر با انبوهی از مال های مردم متواری می شوند. البته باید مردم را نسبت به خطرات این گونه سرمایه گذاری ها آگاه کرد که دچار طمع نشده و تسلیم این گونه افراد نشوند و دستگاه قضایی هم موظف است که جلوی فعالیت این گونه مؤسسات و افراد را بگیرد.
وی همچنین گفت: اگر مسئولان کار را جدی بگیرند، کارمندان سطوح میانی و پایینی نیز جدی خواهند بود و خیلی از مشکلات مردم به آسانی حل می شود. مسئولان و کارمندان باید نسبت به حل مشکلات ارباب رجوع دلسوزی نمایند.
وی در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه قضایی کشور، قم را شهری متمایز و متعلق به جهان اسلام و تشیع دانست و گفت: مردم انتظار دارند که قم شهری معنوی و روحانی باشد.
این مرجع تقلید در پایان خطاب به رئیس دادگستری استان قم، حل مشکلات مردم را عبادت دانست و افزود: إن شاءالله با دلسوزی، مشکلات مردم را پیگیری می کنید و ما هم برای موفقیت شما دعا می کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :