۱۹ دی: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه برجام و توافق سال ۲۰۱۵ از نظر ما کماکان موجود است، گفت: اجرای برجام به دلیل بدعهدی طرف مقابل دچار چالش شده است.
ابوالفضل عموئی افزود: ایران توانمندی هسته‌ای خود را پیش برده است و غنی سازی تا سطح ۶۰ درصد و در حدود نیاز در حال پیگیری است و در بخش تحقیق و توسعه نیز گام‌های روبه رشدی برداشته شده و محدودیت‌های سابق طبق پارگراف ۲۶ برجام فعلاً اجرایی نیست.
وی تصریح کرد: آن‌ها باید بیش از همه نگران پایان برجام باشند، اما ما همیشه اعلام کردیم اگر طرف مقابل تعهدات خود را از سر بگیرد جمهوری اسلامی ایران آماده است اقدامات جبرانی خود را پس از راستی آزمایی رفتار طرف خارجی با برجام تطبیق دهد.
عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه برجام موضوع محوری مورد پیگیری سیاست خارجی ما نیست، گفت: برجام دیگر موضوع محوری مورد پیگیری سیاست خارجی ایران نیست بلکه از برجام برای ما توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است و با این سیاست و با وجود سختی‌ها و تحریم‌ها سال گذشته رقمی حدود ۱۳۰ میلیارد دلار تجارت خارجی داشتیم و بیش از ۵۴ میلیارد دلار صاردات غیر نفتی ما بود و این نشان می‌دهد ایران در یافتن شرکای تجاری‌ای که حاضر نیستند محدودیت‌های آمریکا را بپذیرند گام‌های موثری برداشته است.
عموئی تصریح کرد: مطالبه به حق حقوقی ما رفع تحریم‌های ظالمانه علیه مردم است با، اما دست بسته نیستیم و گام‌های موثری برای مقابله با هر اقدام موثری می‌توانیم برداریم.
  • نویسنده :
  • منبع :