۱۹ دی: روسیه، اوکراین را متهم به حمله پهپادی به کرملین با هدف ترور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور کرد.
سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که حمله پهپادی اوکراین به اقامتگاه رئیس‌جمهور روسیه دفع شده است.
دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه اعلام کرد که رژیم کی یف شب گذشته محل اقامت رئیس‌جمهور روسیه در کرملین را هدف حمله پهپادی قرار داد. با این حال نیروها و اطلاعات روسیه با این دو پهپاد که قصد حمله به کرملین را داشتند، مقابله کردند.
سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور در حمله پهپادی شب گذشته اوکراین آسیبی ندیده است و در سلامت به سر می‌برد.
این مقام کرملین تاکید کرد که طرف روسی این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در زمان و مکان مناسب به این اقدام پاسخ دهد
معاون حقوقی رئیس‌جمهور: مذاکرات برای میزان غرامت ایران از آمریکا هنوز آغاز نشده است
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: اگر نتوانیم با آمریکا توافق کنیم رایی که گرفته‌ایم را به دادگاه لاهه ارجاع می‌دهیم تا خودشان مبلغ را تعیین کنند.
محمد دهقان اظهار کرد: دعوایی از سال ۹۵ علیه آمریکا در دادگاه لاهه مطرح شد و جنگ تمام عیار حقوقی با آمریکا وجود داشت و در فروردین امسال رأی بسیار مهمی صادر شد و آمریکا به نقض عهد محکوم شد.
وی افزود: البته بخش‌هایی از خواست ما تأمین نشد. دادگاه لاهه رأی داده ایران و آمریکا در مذاکره‌ای ظرف مدت دو سال مبلغ غرامت را مشخص کنند.
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مذاکرات هنوز شروع نشده است یادآور شد: اگر نتوانیم با آمریکا توافق کنیم آن را به دادگاه لاهه ارجاع می‌دهیم تا خودشان مبلغ را تعیین کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :