۱۹ دی: نایب رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به حمله پهپادی صورت گرفته به کاخ کرملین گفت که پس از حمله تروریستی امروز، هیچ گزینه‌ای به جز حذف فیزیکی زلنسکی و گروه او باقی نمانده است.
«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه ضمن متهم کردن اوکراین به دست داشتن در حمله پهپادی به کاخ کراملین گفت که «وجود زلنسکی حتی برای امضای تسلیم بدون قید و شرط هم لازم نیست. همانطور که می‌دانید هیتلر نیز آن را امضا نکرد».

به گزارش الجزیره، نایب رئیس شورای امنیت روسیه افزود: «پس از حمله تروریستی امروز، هیچ گزینه‌ای به جز حذف فیزیکی زلنسکی و گروه او باقی نمانده است».

این در حالی است که ولودیمیر زلنسگی رئیس‌جمهور اوکراین ضمن تکذیب دست داشتن کی‌یف در حمله به کاخ کرملین گفت که کی‌یف به رئیس‌جمهور روسیه و یا کاخ کرملین حمله نکرده است.

از سوی دیگر، «فرحان حق» معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت که این سازمان نمیتواند اظهارات مسکو و کی‌یف در مورد ماجرای حمله هواپیماهای بدون سرنشین به کرملین را تأیید کند.

سخنگوی گوترش تصریح کرد: این سازمان از طرفین می‌خواهد از هرگونه لفاظی و اقدامی که می‌تواند منجر به تشدید بیشتر درگیری‌ها شود، خودداری کنند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز در واکنش به حمله پهپادی به کاخ کرملین گفت که «ما نمی‌توانیم صحت آن را تأیید کنیم».

بلینکن افزود: ما همه چیزهایی را که از کرملین بیرون می‌آید با شک و تردید زیادی می‌پذیریم و قبل از اظهار نظر درباره روایت روسیه منتظر می‌مانیم تا حقایق آشکار شود.

کاخ کرملین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که در نتیجه اقدامات به موقع استفاده از سیستم‌های جنگ الکترونیکی، دو پهپاد که سعی در حمله به کاخ کرملین را داشتند، خنثی شدند.

کرملین اعلام کرد این حمله پهپادی با هدف ترور ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه بوده است.
  • نویسنده :
  • منبع :