19 دی: رییس سازمان نظام پزشکی قم گفت: در حال حاضر ۲ هزار پزشک عمومی، متخصص و فوق متخصص در این استان طبابت می‌کنند که عضو سازمان نظام پزشکی هستند.
سید حسن عادلی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: از این تعداد، یک هزار و ۳۰۰ نفر پزشک عمومی هستند که فقط ۱۷۰ پزشک مطب دارند.
وی با اشاره به این‌که ۷۰۰ نفر نیز متخصص و فوق متخصص می‌باشند، اضافه کرد: چهار هزار نفر اعضای فعال سازمان نظام پزشکی قم می‌باشند.
وی در ادامه با بیان این‌که شکایت‌ها در زمینه پدیده شوم زیرمیزی در اسرع وقت رسیدگی می‌شود، گفت: اگر شکایتی باشد حتما رسیدگی می‌کنیم و اگر تخلف از سوی پزشکان تکرار شود، محکومیت شدیدتر خواهد بود.
عادلی با بیان این‌که برخورد قهری با این مساله حتما انجام می‌شود، اضافه کرد: باید بسترهای ایجاد مشکل را حل کرد، برخی پزشکان در مقابل محدودیت ایجاد شده قم را ترک می‌کنند و قم از خدمات این پزشکان محروم می‌شود.
وی تصریح کرد: بستر باید اصلاح شود تا پدیده حذف شود، باید وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و اصحاب رسانه کمک کنند تا پدیده زیرمیزی ریشه‌کن شود.
وی بیان کرد: نصب دستگاه کارت‌خوان در مطب پزشکان و مراکز درمانی تکلیف قانونی می‌باشد، تخلف از این مساله غیرقانونی و قابل رسیدگی است.
رییس سازمان نظام پزشکی قم افزود: تعرفه‌های بخش درمان نیز در همه پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مرتبط با وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی درج شده و در صورتی که پزشک یا مرکز درمانی تعرفه‌ای بالاتر از مبالغ اعلام شده درخواست نماید، تخلف است.
وی خاطرنشان کرد: فعال‌سازی سامانه نوبت‌دهی اینترنتی برای همه پزشکان تکلیف شده، ولی استفاده از این امکان برای شهروندان فرهنگ‌سازی نشده که همین امر گاهی باعث ازدحام جمعیت در مطب‌ها و نارضایتی بیماران می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :