۱۹ دی: معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در راستای هراس واشنگتن از روابط تهران – مسکو و عصبانیت از تعمیق این روابط مدعی شد: تعمیق همکاری ایران و روسیه بسیار خطرناک است و یک تهدید محسوب می شود.
ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن افزود: ایران همچنان بزرگ ترین حامی نظامی روسیه است.
وی ادعا کرد: ایران گلوله توپ و تانک در اختیار روسیه قرار داده است.از ماه اوت سال گذشته تاکنون ایران بیش از ۴۰۰ پهپاد عمدتا از نوع شاهد در اختیار روسیه قرار داده است و روسیه از این پهپاد ها برای حمله به زیرساخت های اوکراین استفاده کرده است.
این مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: به طور جامع، این همکاری میان روسیه و ایران نه تنها یک تهدید برای اوکراین است بلکه تهدیدی برای کشورهای همسایه روسیه، ایران و جامعه جهانی است.
پاتل همچنین مدعی شد: تعمیق همکاری ایران و روسیه بسیار خطرناک است و یک تهدید محسوب می شود. این همکاری دو جانبه برای اوکراین و کشورهای همسایه ایران و روسیه و همچنین تمام جهان مضر است. آمریکا به نوبه خود اقدامات تنبیهی علیه ایران انجام داده و انجام خواهد داد.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره انتخابات ترکیه نیز گفت که ترکیه یک کشور دموکراتیک است و ما اطمینان داریم مقامات این کشور مرحله دوم انتخابات را با توجه به قوانین ترکیه و اصول ناتو برگزار خواهد کرد.
این مقام آمریکایی ادامه داد: آمریکا آماده گسترش روابط با هر دولتی در ترکیه است که توسط مردم انتخاب شود.
پاتل در پاسخ به سوالی درباره برگزاری مراسم روز نکبت و پاکسازی قومی فلسطینیان و موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: ما همچنان شرایط سخت مهاجران فلسطینی را به رسمیت می شناسیم.
وی ادعا کرد: دولت کنونی آمریکا تاکنون ۹۴۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه در اختیار مهاجران فلسطینی قرار داده است.
پاتل ادعا کرد: ما همچنین متعهد به یک راهکار دو کشوری فلسطین و اسرائیل هستیم. همانطور که رئیس‌جمهور آمریکا گفته است، مردم فلسطین مستحق داشتن کشوری مستقل هستند و این همچنان سیاست آمریکا است.
  • نویسنده :
  • منبع :