19 دی: معاون امور اجتماعی بهزیستی قم گفت: ۳۷۶ خانواده قمی که دارای فرزندان دوقلو، سه‌قلو و چهارقلو هستند، تحت پوشش این نهاد قرار دارند.
علیرضا محمدی روز چهارشنبه به مناسبت هفته ملی جمعیت در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: تاکنون ۳۰۰ خانواده دارای دوقلو، ۷۰ خانواده دارای سه‌قلو و ۶ خانواده دارای چهار قلو در سامانه اداره کل بهزیستی قم ثبت شده‌اند.
وی اضافه کرد: همه خانواده‌هایی که فرزند سه‌قلو به بالا دارند فارغ از دهک بندی و خانواده‌هایی که دوقلو دارند و در دهک‌های یک تا هفت قرار دارند، تحت پوشش قرار می‌گیرند و ماهیانه از مستمری بهزیستی بهره‌مند ‌می‌شوند.
وی ادامه داد: این خانواده‌ها علاوه بر بهره‌مندی از مستمری ماهانه بهزیستی، از سایر خدمات این اداره کل شامل کمک‌های بلاعوض از جمله ودیعه مسکن و وام‌های کم‌بهره برای اشتغال نیز می‌توانند استفاده کنند.
محمدی خاطرنشان کرد: مستمری ماهیانه بهزیستی برای خانواده‌ها دارای دوقلو یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و برای خانواده‌های دارای سه‌قلو و بالاتر ماهیانه یک‌میلیون و ۸۰۸ هزار تومان است.
به گفته وی، حمایت‌های بهزیستی از خانواده‌های دارای چندقلو تا پایان ۶ سالگی ادامه‌دارد، ولی پیشنهادهایی ارایه شده تا این حمایت‌ها تا پایان ۱۸ سالگی ادامه‌ یابد و مستمری ماهیانه نیز افزایش یابد.

  • نویسنده :
  • منبع :