19 دی: برداشت کلزا از مزارع استان قم تا ۲۰ خرداد ماه ادامه دارد.
سید محمد سعادتی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود امسال ۷۵۰ تن کلزا از مزارع استان برداشت شود، گفت: برداشت این محصول تا ۲۰ خرداد ماه استان ادامه دارد.
او افزود: سطح زیر کشت این محصول در قم ۴۵۸ هکتار که پیش بینی می‌شود از این مزارع ۷۵۰ تن برداشت کلزا داشته باشیم.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: یعنی در هر هکتار هزار و ۶۵۰ کیلوگرم برداشت کلزا که امسال به دلیل آفت کشی و آموزش به کشاورزان تلاش کردیم عملکرد مناسبی داشته باشیم.
کلزا با قیمت علی الحساب ۲۲ هزار تومان در تعاون گازران شهرستان جعفریه خریداری می‌شود.
سعید محمدی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم نیز در این رابطه گفت: امسال در آغاز فصل برداشت گندم و کلزا در استان، جلسه‌هماهنگی خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا به ریاست معاون اقتصادی استاندار برگزار و ۲ مرکز، یکی سیلوی ملکی استان و دیگری مرکزی در شهرستان جعفریه برای خرید تضمینی این محصولات مشخص شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم با اشاره به این که از هفته گذشته در حال خرید تضمینی محصولات مورد نظر هستیم، افزود: در همین رابطه تا بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه، حدود ۳۰۰ تُن دانه روغنی کلزا در قالب ۶۴ محموله و نیز ۷۰ تُن گندم در قالب ۱۲ محموله تحویل مراکز خرید تضمینی، شده‌است.
او ادامه داد: تلاش داریم به‌محض اعلام نهایی قیمت خرید تضمینی، فرآیند مرتبط با واریز مبلغ خرید به حساب کشاورزان استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود و به همین دلیل نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

  • نویسنده :
  • منبع :