۱۹ دی: امام جمعه قم گفت: حضرت معصومه(س) با هدایت های امام رضا(ع) ماموریت خود را به سرانجام رساند و از تاریخ ورود ایشان به قم نه تنها این شهر و ایران، بلکه جهان اسلام مدیون ایشان هستند.
آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت معصومه (س) اظهار داشت: بانوی کرامت با هدایت‌های امام هشتم بار امانتی که به دوش داشت را به سرمنزل مقصود رساند و از تاریخ ورود ایشان به قم نه تنها قم و ایران، بلکه جهان اسلام مدیون ایشان هستند.
وی‌ گفت: محبان اهل بیت در دهه کرامت که از میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) است را جشن می‌گیرند و به تبیین این شخصیت‌های الهی می‌پردازند.
امام جمعه قم افزود: با توجه به نامگذاری روز میلاد حضرت معصومه (س) به نام روز دختر و از سویی دیگر توجه به امر موضوع عفاف و حجاب لازم است این مسئله در ابعاد مختلف به صورت مکرر از نظر تبیینی و اجرایی مورد توجه قرار گیرد.
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) ادامه داد: باید به صورت هوشمندانه و هنرمندانه به این اصل شرعی و الهی که البته اصلی قانون است نیز باید توجه داشت و با کسانی که در این زمینه بی قانونی می‌کنند بر اساس آنچه در قانون آمده است باید برخورد شود.
تولیت حرم بانوی کرامت بیان داشت: کسانی که با اسلام سر و کاری ندارند و فقط به ایرانی بودن خود می‌اندیشیدند، بدانند که در تاریخ ایران بی بندوباری جایی نداشته است و برای نمونه در شاهنامه فردوسی از زنان ایران باستان در پوشش خاصی سخن به میان آمده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: حجاب و عفاف امری شخصی و فردی نیست که کسی بگوید به بی حجابی اش به کسی دیگر ربطی ندارد که متأسفانه این نگاه غلط و آسیب زا به نوع نگاه مدیران و نخبگان جامعه بر می‌گردد که در طول این سال‌ها حجاب و عفاف را امری شخصی نشان دادند و نسبت به این واجب الهی نه تنها امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند، بلکه از خود وادادگی نیز نشان می‌دهند و این امر از لوازم حضور زنان در جامعه و صیانت بخش مردان و زنان در اجتماع است.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه گفت: جمعیت مسئله مهمی است و تلاش برای افزایش نسل جوان و افزایش جمعیت از ضروری‌ترین مأموریت‌های مسئولان و آحاد جامعه است که برای آینده این کشور تأثیرگذار است و موانع فرزند آوری باید شناسایی و برطرف شوند و مشکلات اقتصادی جوانان، هزینه‌های معیشتی، بیکاری و هزینه‌های بالای بارداری و جلوگیری از سقط جنین در دستور کار باشد.
خطیب جمعه قم عنوان داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب را باید بهار کتاب نامید و کسی نباید تصور کند با ابزارهای جدید امروزی، کتاب منزوی خواهد شد، بلکه کتاب اثر بخشی خود را همچنان خواهد داشت و رهبر معظم انقلاب پرچمدار کتاب و کتابخوانی است که در بازدید از نمایشگاه فرمودند این نمایشگاه شوق آور است.
آیت الله سعیدی در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی گفت: برای تحقق شعار سال به رشد اقتصادی ۸ درصدی نیاز داریم، چرا که ما در کشور مشکل معیشتی و رفاه خانوارها را داریم و از سویی دیگر ارتقا جایگاه ایران در منطقه نیازمند رشد اقتصادی است.
وی با بیان اینکه در کشور نیروی انسانی متخصص زیاد داریم افزود: این نیروها شغل نیاز دارند که اگر شغل نباشد بیکاری افزایش می‌یابد و جوانان ما امروز شغل و امکان پیشرفت علمی را انتظار دارد که اگر رشد اقتصادی نباشد نمی‌توان در این عرصه موفق بود و امروز ایران در زمینه بهره وری آب و انرژی وضع خوبی ندارد.
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر نیز بیان داشت: آزادی خرمشهر پایان توهم فتح تهران از سوی بعثی‌ها و صدام بود و بعثی‌ها بعد از اشغال خرمشهر بر در و دیوار نوشته بودند آمده ایم تا بمانیم که جوانان در میدان ماندند و مقاومت کردند و کاری کردند که دشمن بعثی آرزوی خود را به گور بردند.
وی افزود: آزادی خرمشهر ضربه بزرگی را به دشمن زد و پایان توهم دشمنانی بود که به شکست ایران و نظام جمهوری اسلامی دلبسته بودند و بزرگترین درس آزادی خرمشهر این است که مقاومت هزینه کمتری نسبت به تسلیم دارد.
خطیب جمعه قم با اشاره به در پیش بودن موسم حج بیان داشت: هدف از برگزاری حج که فریضه اجتماعی و الهی است، نزدیک شدن دل‌های امت اسلام و ایستادگی در برابر ظلم و ستمی استکبار است و امت اسلام و حجاج باید از مسائل مهم و ضروری دنیا به خصوص از احوال مسلمین مطلع شوند، چرا که عدم اطلاع از این شرایط موجب انحراف در حرکت امت اسلام می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :