19 دی: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از تمهیدات برای کاهش هزینه‌های ثبت نام و استعلام و ثبت قرارداد‌های اجاره موجران و مستاجران قمی خبر داد.
محمد صادقی در گفت‌وگویی خبری، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی امکانی را فراهم کرده است تا متقاضیان اجاره بتوانند در راستای کاهش هزینه‌های قرارداد با مراجعه به سامانه جامع املاک و اسکان بتوانند قرارداد اجاره خود را ثبت کرده و کد رهگیری دریافت کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم  عنوان کرد: در اولین گام شروع به کار این سامانه، امکان ثبت و استعلام قرارداد‌های ثبت شده برای قرارداد اجاره مسکن در حالت یک به یک (یک مالک شش دانگ به یک مستاجر)، به صورت برخط فراهم شده است و مؤجر و مستاجر می‌توانند قرارداد اجاره واحد مسکونی مورد معامله‌ی خود را در این سامانه انجام داده و کد رهگیری و نسخه‌ی الکترونیکی آن را دریافت کنند.
او در ادامه گفت: از این رو تمام هموطنان و شهروندان می‌توانند به سرعت و بدون هزینه، در هر ساعت از شبانه روز، حتی تعطیلات، قرارداد اجاره مسکن خود را در سامانه مذکور به نشانی https://amlak.mrud.ir ثبت نمایند.
صادقی در پایان تصریح کرد: از طریق این سامانه مالکان و مستاجران می‌توانند به صورت قانونی و بدون مراجعه به دفتر مشاور املاک با درج اطلاعات قرارداد خود، کد رهگیری به صورت رایگان دریافت کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :