19 دی: سرپرست آموزش و پرورش با بیان اینکه اقدام واگذاری ارزش مالکانه با روحیه تحول انجام شد، گفت: امروز رونمایی آغاز طرح واگذاری ارزش مالکانه است و این واگذاری سهام‌ها به فرهنگیان بازنشسته تا پایان سال انجام می‌شود.
رضا مرادصحرایی امروز در رونمایی از طرح ارزش مالکانه در اردوگاه باهنر اظهارداشت: آموزش و پرورش محور تحول است، از زمان آغاز دولت تحولات بسیاری در حوزه دانش آموزان و معلمان صورت گرفته است.
وی افزود: واگذاری ارزش مالکانه یک دهه و نیم مطالبه معلمان است که اکنون یک کار بزرگ صورت گرفته و ساعت‌ها کار کارشناسی صورت گرفته است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در هر کاری که اول گفتمان سازی کردیم، سپس موفق شدیم بنابراین درک درست مسئله به همراهی آن کمک می‌کند بنابراین این واگذاری هم تا پایان سال انجام می‌شود.
صحرایی ادامه داد: معلمان به صندوق ذخیره همواره گلایه داشتند و اکنون مدیرانی که این حوزه را تحویل گرفتند، باید اعتماد معلمان به صندوق را برگردانند و حاکمیت شرکتی را باید اجرا کنند و معلمان از رویه‌های صندوق باید مطلع باشند چراکه ارزش مالکانه در راستای ایفای حقوق است.
واگذاری سهام ارزش مالکانه از ۶ ماه آینده/اقدام از شرکت‌های بورسی
سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین در حاشیه رونمایی از طرح واگذاری ارزش مالکانه در جمع خبرنگاران گفت: پیش‌بینی ما این است که واگذاری سهام ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان از ۶ ماه آینده آغاز شود.
مراد صحرایی اظهار کرد: معلمان در طول دوره خدمت اندکی از سرمایه‌های خود را در صندوق ذخیره می‌کنند دولت هم مقداری روی آن می‌گذارد و به مرور زمان سودی به آن تعلق می‌گیرد و موقعی که بازنشسته می‌شوند به آنها واگذار می‌شود ولی آن سود که ناشی از خود املاک و سرمایه‌ای که صندوق دارد، به آنها واگذار نشده است.
وی افزود: در یک سال و نیم گذشته مطالعات عمیقی از حیث مالی و حسابرسی و کارهای متعلق به آن انجام شده است و به این نتیجه رسیدند که امکان واگذاری بخشی از سرمایه وجود دارد، اکنون سرمایه‌ها را بررسی می‌کنند که کدام بخش‌ها را می‌توانیم واگذار کنیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: واگذاری را از شرکت‌هایی شروع کردند که ۲ ویژگی بورسی و سودآوری را دارند. امروز طرح را رونمایی کردیم و این مطالبه در مسیر اجرا قرار گرفته است.
صحرایی افزود: دوستان اصرار داشتند که همین امروز واگذاری را آغاز کنند بنده عرض کردم که به اندازه ۱۰ درصد سهام صندوق را آماده واگذاری کنید بعد این کار را انجام دهید. از کل سهام صندوق ۱۰ درصد در سه شرکت است و از خود همین سه شرکت هم درصد خیلی کمی می‌خواهد واگذار شود. می‌توان عدد را بالاتر برد و به درصدی برسد که این تدریج ۵۰ مرحله نباشد ۵ مرحله برسد.
وی ادامه داد: هر شرکتی که سوداور باشد به بورس می‌رود قیمت که کشف شد، امکان واگذاری در آن آغاز می‌شود.یک میلیون و ۶۰۰ هزار عضو و بازنشسته داریم که بازنشستگان در اولویت هستند.
  • نویسنده :
  • منبع :