19 دی: رییس پارک علم و فناوری قم گفت: در حال حاضر ۲۸۰ شرکت در زیست بوم فناوری و نوآوری قم شامل پارک علم و فناوری،‌ مراکز رشد و مجموعه‌های صنعتی استان فعالیت دارند.
خیراله رهسپار فرد روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی قم در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرنا، پیرامون ظرفیت‌های قابل توجه قم در حوزه علم و فناوری، بیان داشت:‌ هم‌اکنون ۱۳۸ شرکت دانش‌بنیان در استان مشغول کار هستند که ظرفیت بسیار خوبی است و ما با ارائه حمایت‌های لازم تلاش داریم این تعداد را هر چه بیشتر گسترش دهیم.
وی افزود: پارک علم و فناوری قم از جمله پارک‌های موفق کشور در حوزه توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان، فناورانه و نوآور است و در همین رابطه ما سال گذشته شاهد ارتقا جایگاه پارک علم و فناوری استان به سطح ۲ بودیم که نشان دهنده اجرای موفق برنامه‌های این مجموعه برای گسترش علم و فناوری در سطح ملی و استانی است.
وی تاکید کرد: ما از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در استان حمایت خواهیم کرد تا بتوانند طرح‌های کسب‌ و کار خود را بهبود دهند و در همین راستا مشاوره‌های تخصصی لازم برای بازخوانی و بازطراحی الگوی فعالیتی که دنبال می‌کنند به آنان ارائه خواهد شد که به طور حتم این موضوع نقش بسزایی در ارتقا سطح درآمدشان دارد.
رهسپار فرد در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که بر اساس آمار ۲ هزار و ۳۴۸ نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان استان مشغول به‌کار هستند، گفت: توسعه شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی در افزایش فرصت‌های شغلی استان به خصوص برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جویای کار دارد و به همین دلیل، این موضوع را به جد در دستور کار داریم.
وی افزود: تلاش داریم با استفاده از راهکارهای متنوع از جمله بهره‌گیری از ظرفیت‌ رسانه‌های استان، قابلیت‌های قم برای گسترش فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان را به خوبی تبیین کنیم، همچنین به‌دنبال آن هستیم تا این موضوع به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه مسئولان و جامعه نخبگانی استان قرار گیرد.
وی ادامه داد: برای گسترش ‌هرچه بیشتر زیست بوم فناوری و نوآوری در قم، از ظرفیت‌های موجود در همه مناطق استفاده خواهیم کرد تا همه بخش‌ها و شهرستان‌های استان وارد فضای فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان شود که تاکنون با تلاش صورت گرفته، حرکت رو به رشدی در این مسیر آغاز شده‌است.
  • نویسنده :
  • منبع :