19 دی: مدیرکل انتقال خون قم گفت: تعداد مراجعه به سازمان انتقال خون این استان در اردیبهشت‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۷.۵ درصد رشد نشان می‌دهد.
محمدپهلوانی ستوده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در اردیبهشت‌ماه امسال چهار هزار و ۶۷۴ نفر و در مدت مشابه پارسال چهار هزار و ۳۲۳ نفر برای اهدای خون به سازمان انتقال خون قم مراجعه کرده‌اند.
وی اضافه کرد: از این تعداد، در اردیبهشت‌ماه پارسال سه هزار و ۴۸۴ نفر و در اردیبهشت‌ماه امسال سه هزار و ۹۰۱ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که افزایش ۱۰.۷ درصدی نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: از تعداد اهداکنندگان در اردیبهشت پارسال، ۲ هزار و ۱۱۲ نفر معادل ۶۰.۶ درصد جزو اهداکنندگان مستمر و در اردیبهشت امسال ۲ هزار و ۳۱۰ نفر معادل ۵۹.۲ درصد جزو اهداکنندگان مستمر خون در استان قم هستند.
ستوده خاطرنشان کرد: از میان اهداکنندگان اردیبهشت پارسال ۹۲ نفر معادل ۲.۷ درصد و در اردیبهشت امسال ۱۴۶ نفر معادل ۳.۸ درصد خانم هستند.
به گفته وی، پنج هزار و ۴۹ واحد خون اهداشده در اردیبهشت پارسال و چهار هزار و ۹۷۹ واحد خون اهداشده در اردیبهشت امسال به بیمارستان‌ها ارسال شده که ۱.۴ درصد رشد نشان می‌دهد.
وی گفت: همچنین ۵۷۰ واحد خون اهداشده در اردیبهشت پارسال و یک هزار و ۵۰۰ واحد خون اهداشده در مدت مشابه امسال به شبکه خون‌رسانی ارسال شده که ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.
به گفته مدیرکل انتقال خون قم، شاخص اهدای خون استان قم در سال جاری برابر با ۴۵ هزار و ۲۸۹ واحد، شاخص اهدای خون مستمر برابر با ۶۳.۵ درصد و شاخص اهدای خون خانم‌ها نیز برابر با ۵.۹ درصد می‌باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :