19 دی: به مناسبت دهه کرامت ۱۱۰ سری جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به مناسبت دهه کرامت در حرم مطهر بانوی کرامت به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم اهدا شد.
مدیر حرم مطهر بانوی کرامت در این مراسم با بیان این‌که هر چیزی اساسی دارد و اساس اسلام محبت اهل‌بیت(ع) است، گفت: دهه کرامت یک دهه شادی بخش است که ظرفیت خوبی برای افزایش معرفت و محبت ما نسبت به اهل بیت(ع) دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی با اشاره به این‌که قرآن کریم حضرت آسیه همسر فرعون را برای زنان و مردان مومن الگو قرار داده است، افزود: یک زن به خاطر حفظ گوهر ایمان، اعتقاد، ولایت و عبودیت با این که با فرعون هم خانه است، ولی نامش در آیات الهی قرار می‌گیرد و الگوی زنان و مردان مومن می‌شود.
وی با اشاره به این‌که در مکتب حیات بخش اسلام تعدادی از بانوان به‌عنوان الگو معرفی شده‌اند، گفت: شخصیتی مانند حضرت معصومه(س) یکی از این الگوها هستند؛ به این معنی که زنان و دختران امروز باید از چارچوب‌هایی که حضرت معصومه(س) در زندگی از آن تبعیت می‌کردند، پیروی کنند.
وی با بیان این‌که عدالت، رعایت حقوق دیگران و بندگی خدا در هر زمانی خوب است، افزود: هرچه ظواهر زندگی تغییر پیدا کند و متحول شود عدالت خوب و ظلم بد است؛ همچنین حفظ حریم‌ها، رعایت حلال و حرام، و محرم و نامحرم و رعایت حقوق دیگران از قواعد زندگی است و اگر به هم بخورد اساس جامعه از بین خواهد رفت، بنابراین باید در این مسائل از الگوهای موفق پیروی کنیم.
فلاحی با بیان این‌که ما بر اساس فطرت خود نیاز به الگو داریم، بیان کرد: یکی از زیبایی‌های اسلام این است که الگوهای عملی برای ما قرار داده است و ما می‌توانیم با الگوهای خود ارتباط بگیریم و حضرت معصومه(س) یکی از آن الگوهای عملی ما است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم نیز در این مراسم گفت: دختران و پسران با ازدواج وارد یک زندگی جدید می‌شوند و در این زندگی جدید به مهارت‌های جدید نیازمند هستند که کسب این مهارت‌ها نیازمند حضور در کارگاه‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت مشاوران و افراد توانمند در این عرصه است.
محسن مسعودیان‌راد با اشاره به کارگاه‌های پیش‌بینی شده برای ارائه مشاوره‌های ازدواج به مددجویان کمیته، افزود: باید تلاش شود تا ضعف‌ها و خلاها با استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی موجود افراد پر شود.
وی از همراهی دستگاه‌های مختلف به‌ویژه آستان مقدس قم با کمیته امداد تقدیر کرد و گفت: تلاش ما این است که بتوانیم با ایجاد اشتغال پایدار برای افراد نیاز قشر محروم از کمیته امداد را به‌صورت کامل رفع کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :