19 دی: مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان قم گفت: ۷۰ درصد خانواده زندانیان این استان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند و سالانه کمک‌های مستمر و غیرمستمر دریافت می‌کنند.
سلمان پورمند روز جمعه به مناسبت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: مددجویانی که بین دهک یک تا سه هستند تا زمانی که همسرشان در زندان هستند، تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند.
وی اضافه کرد: مددجویان دهک سه به بعد زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند و این حمایت از سه تا ۶ ماه پس از آزادی فرد از زندان ادامه دارد.
وی به خدمات انجمن حمایت از زندانیان اشاره کرد و ادامه داد: مرکز مشاوره‌ای در انجمن به‌صورت رایگان خانواده‌ها را تحت پوشش قرار داده و خدمات مشاوره‌ای را در سطوح مختلف ارایه می‌دهد.
پورمند بیان کرد: با توجه به این‌که درصد بالایی از زندانیان و خانواده‌هایشان زیر خط فقر هستند، داروی کل زندانیان و خانواده‌هایشان به‌صورت رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد.
به گفته وی، کمک‌هزینه ودیعه مسکن، اجاره مسکن، تعمیرات مسکن، مساعدت برای خرید لوازم ضروری منزل، کمک‌هزینه جهیزیه، هدیه ازدواج، دندانپزشکی و عینک‌سازی نیز از مواردی است که انجمن حمایت از زندانیان با کمک خیران در اختیار زندانیان و خانواده‌هایشان قرار می‌دهد.
وی با اشاره به این‌که اشتغال‌زایی، اعطای وام اشتغال و قرض‌الحسنه از دیگر خدمات انجمن به زندانیان است، گفت: تهیه مایحتاج از قبیل ملزومات نوزاد، بیمه خدمات درمانی، کلاس‌های آموزشی، توزیع چند نوبت سبد کالا در سال، بُن خرید کالا، جشن‌های مختلف در آیین‌ها، مساعدت موردی، توزیع اقلام ضروری زندگی، خدمات نقدی و غیرنقدی، مساعدت برای مرخصی و عفو نیز توسط مددکاران به زندانیان ارایه می‌شود.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان قم خاطرنشان کرد: دوشنبه‌ها ملاقات عمومی با خانواده زندانیان انجام می‌شود و در تلاش هستیم به مشکلات خانواده‌ها رسیدگی شود؛ سه‌شنبه‌ها نیز دیدار چهره به چهره با زندانیان انجام می‌شود.
وی گفت: به دلیل مصادف شدن روز «نسیم مهر» با دهه کرامت، در روز ولادت حضرت معصومه(س) جشنی برای ۵۰۰ نفر از دختران خانواده زندانیان در مجمع قضایی آموزشی قضات با اهدای هدایی برگزار شد.
وی افزود: در همین راستا جشنی نیز در تالار شهر آفتاب با حضور ۷۰۰ نفر از خانواده زندانیان برگزار شد.
به گفته پورمند، در پایان دهه کرامت هم‌زمان با ولادت حضرت رضا(ع) یک هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های زندانیان توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که انجمن حمایت از زندانیان با کمک خیران مدیریت می‌شود و بودجه دولتی ندارد، بیان کرد: امسال در تلاش هستیم خیران بیشتری جذب انجمن شوند و فضای رسانه‌ای قوی در استان شکل بگیرد.
پنجم خردادماه روز ملی نسیم مهر(روز حمایت از خانواده زندانیان) نام‌گذاری شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :