19 دی: مسئول نهاد آبادانی بنیاد علوی استان قم از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید در سفر رئیس بنیاد مستضعفان برای برنامه‌های محرومیت زدایی در قم خبر داد.
مهدی قربانی‌کرم با اشاره به فعالیت دو ساله بنیاد علوی در استان قم گفت: فعالیت‌هایی که از سوی این بنیاد صورت می‌گیرد به صورت مشارکتی با نهاد‌های مختلف است که ارائه خدمات مختلف در راستای محرومیت زدایی، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد اشتغال از جمله آنان بوده است.
مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی استان قم عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۵ واحد برای محرومان و معلولان و ۵۵ واحد محرومین در روستا‌های استان قم با مشارکت کمیته امداد و بهزیستی احداث شده است.
قربانی‌کرم بیان کرد: برای ایجاد اشتغال ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار به افراد دارای شرایط پرداخت شد و به تعداد ۸۰۰ نفر وام اشتغال مشاغل خانگی هر کدام به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان اعطا شد.
او اعزام تعداد ۲۴۰ نفر از مشهد اولی‌ها در سه ماه اخیر به سفر زیارتی مشهد را از جمله برنامه‌های مستقل این بنیاد نام برد و افزود: در سال گذشته نیز با هزینه بنیاد علوی تعداد ۴۰۰ نفر از زائران به سفر اربعین حسینی اعزام شدند.
مسئول نهاد آبادانی بنیاد علوی استان قم بیان کرد: در یک سال گذشته تعداد ۳۰ مدرسه و مسجد در سطح استان قم توسعه و تجهیز شدند و تلاش می‌شود تا تعداد بیشتری از مساجد و مدارس را تجهیز کنیم.
قربانی کرم با اشاره به سفر روز‌های گذشته رئیس بنیاد مستضعفان به استان قم تصریح کرد: در این سفر موافقت شد تا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به قم اختصاص یابد که این میزان، ۵۰ میلیارد تومان وام‌های معیشتی تا سقف ۴۰ میلیون تومان برای افراد دارای شرایط می‌باشد.
 مسئول نهاد آبادانی بنیاد علوی استان قم بیان کرد: مبلغ ۳۰ میلیارد تومان نیز به توسعه و تجهیز امکانات عمومی محلات همانند خانه بهداشت، احداث سالن‌های ورزشی و سایر پروژه‌های عمرانی تخصیص یافت و ۲۰ میلیارد نیز به طور مساوی بین کمیته امداد و بهزیستی توزیع می‌شود تا خدمات لازم به افراد تحت پوشش خود ارائه دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :