19 دی: مدیرکل آموزش‌وپرورش قم با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت در ایام تابستان تعطیل نیست گفت: ۵۶۴ پایگاه فرهنگی و تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش قم، در ایام اوقات فراغت فصل تابستان فعال است.
علیرضا رحیمی روز چهارشنبه در آیین پایانی مدارس امین حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء قم افزود: همه دارالقرآن‌ها، کانون‌های فرهنگی تربیتی، اردوگاه‌ها و استخرهای آموزش و پرورش استان نیز آماده ارائه خدمات در تابستان است.
وی اضافه کرد: ۱۵۴ فضای ورزشی آموزش و پرورش استان در درجه اول در اختیار دانش‌آموزان و سپس کسانی است که علاقه‌ دارند به این فضاها ورود پیدا کنند، قرار می گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه ۴۰ درصد ظرفیت استخرها نیز به این امر اختصاص پیدا خواهد کرد گفت: در فصل تابستان در روزهای پنجشنبه‌، مدارس و فضاهای مختلف آموزشی، فرهنگی و ورزشی برای دخترها و مادرها و در روزهای جمعه ویژه پسرها و پدرها فعال است.
این مسئول بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، در هنرستان‌های استان نیز به دانش‌آموزان متوسطه اول، همچنین دانش‌آموزان متوسطه دوم یک مهارت را آموزش خواهند داد.
وی خاطرنشان کرد: فضاهای ورزشی آموزش و پرورش روزانه یک وقت رایگان را در اختیار مساجد و مراکزی که برنامه‌های اوقات فراغت دارند، قرار می‌دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش قم همچنین با اشاره به حضور روحانیان و مبلغان در مدارس در قالب طرح امین گفت: این حرکت نشان می‌دهد، حوزه به معنای واقعی کلمه دنبال تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است.
وی با بیان اینکه حضور طلبه‌ها در مدارس، حاکی از پیوند عمیق نهاد تعلیم و تربیت با حوزه‌هاست گفت: باید پیوند حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش را تبریک بگوییم، قدر این فرصت‌ها را بدانیم و در کنار هم باشیم.

  • نویسنده :
  • منبع :