19 دی: کارشناس هواشناسی قم گفت: وزش باد و گردوخاک تا ۲ روز آینده در این استان ادامه دارد، ولی از شدت وزش باد کاسته خواهد شد.
محمدرضا قاضی عصر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: امروز آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد شدید و گردوخاک و در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق خواهد بود.
وی اضافه کرد: با توجه به این‌که فعالیت جلوی جبهه‌ای این سامانه تقریبا پایان یافته، روند وزش باد به سمت کمتر شدن خواهد بود، اما وزش باد نسبتا شدید است و از شدت آن طی ساعات آینده کاسته می‌شود.
وی با بیان این‌که امروز شدت وزش باد در برخی نقاط به ۸۵ کیلومتر بر ساعت نیز رسید، ادامه داد: فردا و پس‌فردا وزش باد و گردوخاک را در پیش رو داریم، اما به شدت امروز نیست.
قاضی با اشاره به گزارش باران چند میلی‌متری از برخی نقاط استان، اضافه کرد: فردا آسمان استان با کاهش ابر تا قسمتی ابری همراه است، از اوایل شب وزش باد و گردوخاک آغاز می‌شود.
وی با بیان این‌که فردا وزش باد و گردوخاک نسبت به امروز کمتر است، ادامه داد: جمعه صبح تقریبا آسمان صاف و به‌تدریج افزایش ابر همراه با وزش باد و گردوخاک و رگبار پراکنده همراه است.
وی با بیان این‌که مشابه همین شرایط در روز شنبه تکرار می‌شود، خاطرنشان کرد: شنبه قسمتی ابری تا نیمه‌ابری است و برای روز یکشنبه و دوشنبه بارندگی در پیش است.
کارشناس هواشناسی قم افزود: ممکن است فعالیت سامانه بارشی استان قم را تا پایان هفته تحت تاثیر قرار دهد و بارش‌های رگباری در سراسر استان رخ دهد.
وی همچنین گفت: امروز دمای هوا چند درجه کاهش پیدا کرده و حداکثر دما به ۳۷ درجه سانتی‌گراد رسید؛ برای امشب نیز حداکثر دما به ۲۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.
وی افزود: با توجه به کاهش سرعت باد، فردا افزایش دما را در پیش‌رو داریم و دمای هوا به محدوده ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.
به گفته قاضی، روز جمعه نیز دمای هوا یک‌درجه کاهش می‌یابد و به ۳۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

  • نویسنده :
  • منبع :