۱۹ دی: نامه رییس جمهور برای معرفی عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و جلسه رای اعتماد هفته آینده برگزار می‌شود.
در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، نامه آیت الله سید ابراهیم رئیسی به محمدباقر قالیباف رییس مجلس شواری اسلامی درباره معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول شد.
در این نامه آمده است: بر اساس اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عباس علی آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به همراه برنامه‌ها، سوابق و روس برنامه‌های وی برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود.
بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، جلسه رای اعتماد یک هفته پس از اعلام وصول نامه معرفی وزیر پیشنهادی از سوی رییس جمهور برگزار می شود و به این ترتیب انتظار می رود ۲۸ خرداد ماه جلسه بررسی صلاحیت علی آبادی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شود.
عباس علی‌آبادی، (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است. او سابقه ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و اکنون مدیرعامل گروه مپنا است.
وی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.
از جمله سوابق کاری و مدیریتی علی‌آبادی می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی، ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر، استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی و مدیر عامل ایران خودرو اشاره کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :