19 دی: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان کرد که دیپلماسی بهترین روش برای جلوگیری اژ دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.
به گزارش رویترز، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه تاکید کرد که دولت بایدن «به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای متعهد است».
وی در ادامه گفت: ما باور داریم که دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی به این هدف است اما رئیس‌جمهور شفاف ساخته که هیچ گزینه‌ای را از روی میز برنداشته است.
ادعای تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای در حالی تکرار می‌شود که مقامات ایران علیرغم تاکید بر توانمندی‌ها و پیشرفت‌های ایران در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای، گفته‌اند که تولید و بکارگیری تسلیحات هسته‌ای جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد. آژانس بین‌المللی اتمی نیز تاکنون ادعاهای غرب و رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران را تأیید نکرده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به بیانات امروز مقام معظم رهبری گفت: ما ماهیت سخنان رهبر ایران را مشخص نمی‌کنیم.
به نوشته رویترز، این موضع‌گیری سخنگوی وزارت خارجه آمرکیا ر پی آن مطرح می ود که رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در جمع شماری از دانشمندان افتخارآفرین، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای فرمودند که توافق با غرب هیچ ایرادی ندراد اما دستیابی به یک توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران در صورتی امکان‌پذیر است که زیرساخت‌های هسته‌ای کشور دست نخورده باقی بماند.

  • نویسنده :
  • منبع :