19 دی: معاون سفارت افغانستان در تهران که برای مرحله جدید انتقال زندانیان در جمهوری اسلامی ایران به افغانستان به پل ابریشم، مرز بین دو کشور در ولایت نیمروز سفر کرده، از انتقال ۱۰۰ زندانی جدید به افغانستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا)، محمد علیم نورانی، معاون سفارت افغانستان در تهران که به نقطه مرزی با ایران در پل ابریشم در ولایت نیمروز سفر کرده، در گفت‌وگو با این خبرگزاری از تحویل گرفتن ۱۰۰ زندانی افغانستان از مقام‌های مسئول جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
وی خاطرنشان کرد که روند تحویل گرفتن و انتقال زندانیان افغانستان در ایران همچنان ادامه دارد و روز چهارشنبه، ۲۴ خرداد نیز احتمالا بیش از ۲۰۰ زندانی دیگر در مرز دوغارون (اسلام قلعه) در هرات نیز تحویل امارت اسلامی خواهد شد.
به گفته نورانی، پیش از این و در دوره‌های گذشته، ۸۸۴ زندانی افغان در ایران به افغانستان منتقل شدند که با حساب ۱۰۰ زندانی منتقل شده روز یک شنبه، ۲۱ خرداد، تعدادشان به ۹۸۴ تن می رسد.
این در حالی است که صبح یکشنبه، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد ۱۰۱ زندانی افغانستانی از ایران به کشورشان مسترد شده اند.

  • نویسنده :
  • منبع :