19 دی: نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تصمیم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مبنی بر ممنوعیت نطق علیرضا بیگی گفت: انتظار می‌رود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در چارچوب قانون عمل کرده و از وضع بدعت‌های خطرناک و لطمه به حیثیت مجلس خودداری کند.
غلامرضا نوری قزلچه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارنظر شما درباره ممنوعیت نطق آقای علیرضا بیگی نماینده تبریز مبنی بر این‌که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان این تصمیم را گرفته نگران کننده، تاسف‌بار و خطرناک است. هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از صلاحیت خود در این حوزه فراتر رفته است و تصمیم هیات نظارت مبنی بر ممنوعیت نطق آقای علیرضا بیگی خلاف اصول قانون اساسی از جمله اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی است.
وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر این تصمیم اجحاف در حق ملت و به ویژه مردم تبریز می‌باشد. هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید در رسیدگی‌های خود قانون را ملاک عمل قرار دهد و از وضع بدعت‌های خطرناک و لطمه به شجاعت و حیثیت نمایندگان خودداری کند.
محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر نوری بیان کرد: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان آیین‌نامه‌ای دارد و اگر اشکالی وجود داشته باشد باید در آن تجدید نظر شود.
وی افزود: در سال چهارم فعالیت مجلس که رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، آقای ذوالنور هستند قطعا تشکیل جلسه داده و اگر لازم باشد تجدیدنظر صورت خواهد گرفت. به زودی جلسه این هیات تشکیل می‌شود و این موضوع دستور اول آنها خواهد بود.

  • نویسنده :
  • منبع :