19 دی: رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با واردات خودروهای کارکرده می توان تعداد زیادی خودرو با ارز کمتری وارد کرد، گفت: در حال حاضر بدون هیچ دلیلی قیمت خودروهای خارجی در کشور ما نزدیک به ۱۰ برابر قیمت مشابه در کشورهای همسایه است.
مصطفی طاهری در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو در توضیح گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره این لایحه گفت: از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ تقریبا تولید داخل خودرو نصف شد؛ تا قبل از سال ۹۷ به طور میانگین صد هزار خودرو وارد می شد که این موضوع تقریبا از سال ۹۷ متوقف شد لذا کمبود جدی در کشور به وجود آمد.
وی با بیان اینکه نظر مجلس افزایش تولید خودرو است، افزود: دولت و مجلس برای تنظیم بازار به واردات خودرو ورود کردند؛ ما به وارادات خودرو کارکرده اصرار داریم چون مطالعات ما نشان می دهد این کار متعارفی برای بسیاری از کشورها است.
وی با اشاره به قانون واردات خودرو گفت: برخی محدودیت‌ها مانع از واردات خودروهای کارکرده شده است؛ با واردات خودروهای کارکرده می توان تعداد زیادی با ارز کمتری وارد کرد و در زمان هم صرفه جویی شود؛ الان دولت واردات شروع کرده و توانسته هزار خودرو ‌تازه ترخیص کند حال که قرار بود سال قبل صدهزار خودرو وارد شود اما با واردات خودروهای کارکرده می توان این کار را در مدت کمتری انجام داد.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بدون هیچ دلیلی قیمت خودروهای خارجی در کشور ما نزدیک به ۱۰ برابر قیمت مشابه در کشورهای همسایه است؛ با واردات خورودهای کارکرده تاثیری در قیمت بازار می گذارد.
به گفته طاهری در این لایحه مواردی همچون انتقال فناوری، خدمات پس از فروش و حقوق ورودی دیده شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :