۱۹ دی: رئیس جمهور دقایقی قبل برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه به هیات رئیسه مجلس، وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.
سید ابراهیم رئیسی امروز - یکشنبه ۲۸ خرداد - به منظور تقدیم لایحه هفتم توسعه به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با استقبال عبدالرضا مصری نایب رییس دوم مجلس، در مجلس شورای اسلامی حضور یافت.
سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری و سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، داود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور آیت الله رئیسی را در صحن مجلس همراهی می‌کنند.
آیت الله رئیسی ابتدا در سخنانی به ارایه مهمترین محورها و رویکرد کلان لایحه برنامه هفتم توسعه می پردازد و ویژگی‌ها و شاخص‌های مهم در تدوین این برنامه را برای نمایندگان تشریح می کند.
لایحه برنامه هفتم توسعه که سند بالادستی کشور محسوب شده و چشم انداز و مسیر حرکت سه قوه را در پنج سال آینده ترسیم می کند، در ۷ بخش و ٢٢ فصل و در چارچوب اسناد بالادستی و ٢٦ سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول دولت مردمی تدوین شده است.
به گفته معاون پارلمانی رئیس جمهور، در تدوین این لایحه ضمن آسیب‌شناسی و تجربیات حاصل از میزان اجرای ۶ برنامه گذشته، مسأله‌محوری مورد توجه قرار گرفته است تا مشکلات زیرساختی در بخش های مختلف با اجرایی شدن آن، رفع شود.
  • نویسنده :
  • منبع :