19 دی: حاجیه خانم «فاطمه بهرامی»، مادر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در دولت های یازدهم و دوازدهم و مادر شهیدان یعقوب و محمد درگذشت.
اسحاق جهانگیری در پیامی خبر درگذشت مادر خود را این‌گونه اعلام کرد: «همه از خداییم و به سوی او باز می‌گردیم. مادرم حاجیه فاطمه بهرامی سر بر آستان جانان نهاد و به وصال فرزندان شهیدش یعقوب و محمد رسید. او در خانه وخانواده سرچشمه وفا و صفا و مظهر مهر و رضا بود و در همه جا و برای همه کس خیرخواه و همراه بود.عمری عشق ورزید و با مناعت زیست و سرمشق ایمان و ایثار شد.یادش بخیر و جان پاکش سیراب لطف پروردگار مهربان باد.»
محمدرضا تابش نماینده سابق مجلس در پیامی برای اسحاق جهانگیری نوشت: «درگذشت مادر مومنه و ارجمندتان  که داغ شهادت دو فرزند را با استواری و صبوری تحمل نمود و نمادی از نقش آفرینی زنان ومادران ایرانی در تاریخ مقاومت و پایداری میهن عزیزمان ایران بود،موجب تاسف فراوان شد. این مصیبت را به جنابعالی،تمامی فرزندان آن مرحومه وکلیه بستگان تسلیت عرض می نمایم. از خداوند مسئلت دارم تا وی را مشمول رحمت واسعه خویش قرار دهد و با اولیا و معصومین محشور گرداند.»
سیدحسن خمینی یادگار امام نیز نوشت: «برادر عزیز و گرانقدر جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری دامت توفیقاته. درگذشت مادر گرامی تان را تسلیت عرض می نمایم. آن فقیده سعیده افتخار داشت که دو فرزند عزیزش را تقدیم اسلام و انقلاب و امام کند و داغ شهادت آنان را به رخسار نشان ندهد. خدای متعال ایشان را با اولیاء خود محشور گرداند و به جنابعالی که از افتخارات ایران هستید و هم چنین به فرزندان دیگر ایشان به خصوص برادر گرامی جناب آقای مهدی جهانگیری صبر و اجر مرحمت فرماید.»
محمد جواد ظریف وزیر خارجه دولت دوازدهم هم نوشت: «درگذشت غم انگیز مادر بزرگوارتان را به حضرتعالی تسلیت عرض می‌نمایم. برای آن بانوی بافضیلت هم نشینی با زهرای مرضیه سلام الله علیها و فرزندان شهیدش و برای جنابعالی و خاندان مکرم صبر و اجر و طول عمر با عزت و سلامتی مسئلت دارم.»
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت دوازدهم هم نوشت: «شعله‌ای خاموش گشت و خانه‌ای بی‌نور شد. جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری عزیز. تلخ‌تر از فقدان مادر نیست، همان بزرگی که حیات و تولدمان از وجود اوست. در این مصیبت بزرگ بنده را شریک غم خود بدانید. خداوند روح آن مادر بزرگوار را به همراه دو فرزند شهیدش بر سفره‌ رحمت الهی متنعّم گرداند.»

  • نویسنده :
  • منبع :