19 دی: چرا آقای رئیسی، علی باقری کنی را همراه خود به ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا نبرد تا نشان دهد سه-چهار کشور اروپایی مثل آلمان، فرانسه و انگلیس همه عالم نیستند و می توان مسائل بین المللی را با همان سه کشور آمریکای لاتین حل و فصل کرد؟

نواندیش نوشت: احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری متقابل میان ایران و ونزوئلا در سفر اخیر رئیس‌جمهور گفت:

اخیراً صادرات ایران به ونزوئلا چهار برابر شده و از عرصه‌های علمی و نظامی گرفته تا اقتصادی در حال پیشرفت هستیم. مردم هم این پیشرفت را لمس می‌کنند، زیرا همه پیشرفت‌ها به نحوی هدفگذاری شده که در نهایت گره از سفره مردم باز کند. علاوه بر این، ایران اسلامی به دنیا ثابت کرد که همه عالم، چهار کشور اروپایی نیست و لازم نیست یک ملت با نگرش ذلیلانه از همه دستاوردهایش دست بکشد تا چهار کشور اروپایی به او توجه کنند.

با عنایت به این سخنان، شایسته است ایشان به این سوالات پاسخ دهند:

۱)چرا آقای رئیسی، علی باقری کنی را همراه خود به ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا نبرد تا نشان دهد سه-چهار کشور اروپایی مثل آلمان، فرانسه و انگلیس همه عالم نیستند و می توان مسائل بین المللی را با همان سه کشور آمریکای لاتین حل و فصل کرد؟

۲)آیا مذاکره تقریبا همزمان علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه با مقامات آلمان، فرانسه و انگلیس در کشور امارات نمایش عزت ایران است؟

۳)توسل به کشورهای عمان، قطر و امارات برای تسهیل گفت‌گو ها با آمریکا در زمینه های تبادل زندانیان و آزادسازی پول ها و احیای توافق هسته ای نمایش چه چیزی است؟ چرا از ظرفیت کشورهای دوست و برادر کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا در این زمینه ها استفاده نمی شود!؟ مگر همه عالم متحدان غرب یا خود آمریکا و این چند کشور اروپایی اند!؟ چرا مثل دوران احمدی نژاد و سعید جلیلی از ظرفیت کشورهای جدیدتری (آن زمان ترکیه و برزیل) برای حل و فصل مساله هسته ای و کنار گذاشتن آمریکا و اروپا استفاده نمی کنید؟

آهان! پس شما هم می دانید آن کار باعث شد غربی ها قطعنامه های تحریمی علیه ایران به شورای امنیت ببرند و روسیه و چین ناراضی از اقدام ایران با آن قطعنامه های تحریمی همراهی کنند!

۴نظرتان درباره محتوی منتشر شده از مذاکراتی که دستگاه دیپلماسی در بحث هسته ای تکذیب نکرده است، چیست؟ محتوایی که البته از چندی قبل در بحث مبادله زندانیان و آزادی مقداری از پول های بلوکه شده اجرایی شده، و از سوی برخی رسانه ها مانند جمهوری اسلامی شکل محترمانه «نفت در برابر غذا» نام گرفته است. آیا توافق احتمالی را ذلیلانه می دانید یا عین عزت؟

البته نگارنده از هر توافقی که تامین کننده منافع ملت و کشور و عامل کاهش فشار بر جامعه و مردم رنج دیده از تحریم باشد، حتی توافق اخیر حمایت می کند. اما جنابعالی که برجام را لاشه متعفن می خواندید، این توافقی که انشاله اتفاق بیفتد و گفته می شود کمتر از ۱۰ درصد برجام است، چه می نامید!؟

  • نویسنده :
  • منبع :