19 دی: معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از حذف سقف تعهدات کلیه خدمات بیمارستانی، سر پایی، جراحی و بستری در قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان خبر داد.
صادق ستاری فرد در جلسه امضای قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان با شرکت بیمه دانا درباره تغییرات جدید این قرارداد نسبت به قرارداد سال گذشته اظهار کرد: کلیه خدمات و تعهدات بیمارستانی، سر پایی، جراحی و بستری بدون سقف قرارداد ارائه خواهد شد و سقفی برای انجام این خدمات پیش بینی نکرده‌ایم و قرار است شرکت بیمه دانا همه هزینه‌های مورد نیاز برای این موارد را تامین کند.
افزایش سقف تعهدات دندانپزشکی به ۶ میلیون تومان 
وی درباره تعهدات خدمات دندانپزشکی در قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان نیز ادامه داد: خدمات دندان پزشکی مهم ترین قوت این قرارداد است. تعهد سال قبل سه میلون و ۵۰۰ هزار تومان بود و امسال به سقف ۶ میلیون تومان رسیده است که به نسبت سایر بیمه‌ها و هزینه‌هایی که بیمه شده پرداخت می‌کند، تعهد نسبتا خوبی است، به طوری که همه خدمات دندان پزشکی را مشمول می‌شود.
حذف سقف تعهدات نازایی و زایمان
معاون برنامه‌ ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه در بخش تعهدات نازایی و زایمان نیز سقف پرداخت حذف شده است، توضیح داد: امسال با توجه به سیاست های کلی جمعیت و قانون جوانی جمعیت، برای سقف خدمات درمان نازایی و خدمات زایمان برداشته شد.
به گفته ستاری فرد سقف تعهدات برای بیماران سعب العلاج نیز برداشته شده است و فرانشیز پرداختی بیمه شده نسبت به سال قبل ۱۰ درصد کمتر شده است.
وی افزود: سهم پرداخت بیمه شده همانند سال قبل یک سوم است. مقرر است یک سوم را همانند سال قبل بیمه شده و دو سوم از محل اعتبارات دستگاه پرداخت شود.
بیمه حوادث دانش‌آموزی بدون تغییر نسبت به سال قبل
معاون برنامه‌ ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، همچنین درباره بیمه حوادث دانش آموزی نیز خاطر نشان کرد: بیمه حوادث دانش آموزی قرار است بدون تغییر نسبت به سال قبل باشد. این مهم امسال با همان رقم سال قبل بدون افزایش نرخ نسبت به سال قبل اجرایی می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :