رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: کشور قانون دارد، بازداشت یک فرد با این عنوان که قصد مسمومیت طلاب مسجد مکی و شخص مولوی عبدالحمید را برعهده داشته اقدامی غیرقانونی بوده است.
حجت الاسلام علی مصطفوی نیا روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به شفافیت سازی در خصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر حبس و اعتراف گیری از یک طلبه در مسجد مکی، افزود: در این خبر مطرح شده فردی قصد مسمومیت طلاب مسجد مکی و شخص مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی را داشته و در این خصوص گزارشی تهیه کرده‌اند.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در مورد این فرد ادعا شده است که گویا روزی ۱۵ میلیون تومان از اطلاعات سپاه گرفته و کارت او شارژ شده است که پس از بررسی‌های مسجدمکی مشخص شد چنین پولی به حسابش واریز نشده است.
وی ادامه داد: اینکه افراد وابسته به مسجد مکی مدعی شده‌اند فرد مذکور قصد مسمومیت طلاب و امام جمعه مسجد مکی زاهدان را داشته و یا اینکه آدم عادی نبوده و دارای اختلال حواس است باید به اثبات برسد و عوامل دخیل در این حبس با دلیل و مستندات پاسخگوی قانون باشند.
حجت الاسلام مصطفوی نیا با بیان اینکه کشور قانون دارد و بازداشت این فرد اقدامی غیرقانونی بوده است، گفت: هم‌اینک شخص مذکور که چند روزی در بازداشت بسر برده شاکی است.
وی افزود: روز گذشته دستگاه‌های امنیتی شخص مذکور را به پزشک قانونی و مراجع ذیربط معرفی کرده‌اند تا اگر وی یا شخصی از خانواده‌اش شکایتی دارد آن را ثبت کند که تاکنون گزارشی مبنی بر ارائه شکایت دریافت نکرده‌ایم.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: عوامل وابسته به مسجد مکی باید با دلیل و مدرک ثابت کنند ماجرای شخص مذکور که مدعی هستند قصد مسمومیت طلاب و مولوی عبدالحمید را داشته، چه بوده، باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

  • نویسنده :
  • منبع :