19 دی: دبیر ستاد توانمندسازی و تحول اجتماعی محلات کم برخوردار کشور گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده برای اربعین امسال ۱۰۰ هزار دانش‌آموز به همراه یکی از والدینشان به اربعین حسینی اعزام می‌شوند.
پارسا گوهری روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) سردمدار برنامه‌های فرهنگی در کل کشور است‌. ورزش آن چیزی است که بچه‌ها در سن کودکی به آن نیاز دارند. اگر هزینه‌های کلاس‌های ورزشی و باشگاه‌ها گران است بچه‌ها می‌توانند با مراجعه به پارک‌های سطح شهر به ورزش بپردازند.
وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان باید در این دوران به رفیق و دوست خوب توجه کنند و اوقات فراغت تابستان فرصتی است تا دوست خوب برای خود انتخاب کنند.
گوهری با بیان اینکه تابستان بهترین زمان برای یادگیری مهارت است ادامه داد: مرکز فنی و حرفه‌ای برای دانش‌آموزان در تابستان برنامه دارد و دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به مراکز فنی و حرفه‌ای انواع مهارت‌ها را که علاقه‌مند هستند را یاد بگیرند. این امکانی است که در کل کشور ایجاد شده تا دانش‌آموزان به صورت رایگان آموزش ببینند و مهارتی را بیاموزند.
دبیر ستاد توانمندسازی و تحول اجتماعی محلات کم‌برخوردار اظهار کرد: نسل جدید با نسل‌های قبل متفاوت است و افرادی که در حوزه‌های فناوری، هوشمندسازی و بازی‌های کامپیوتری توانمند هستند، می‌توانند در دوره‌های مرتبط با این موضوعات که برگزار خواهد شد شرکت کنند. همچنین برنامه های ویژه طرح های استارتاپ دانش‌آموزی برگزار خواهد شد و از این طریق در حوزه‌های مختلف کسب و کار ایجاد ‌می‌شود.
وی ادامه داد: هر کاری که نیاز باشد برای بچه‌ها از سوی ستاد توانمندسازی انجام خواهد گرفت. با وجود اینکه ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار در سطح کشور داریم اما برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی در کل کشور برگزار خواهد شد.
گوهری در پایان با اشاره به شروع ماه محرم در تابستان بیان کرد: بچه‌ها به ماه محرم و برگزاری و شرکت در هیئت‌های مذهبی توجه کنند. قرار است برای اربعین سال جاری 100 هزار نفر را به صورت رایگان به کربلا ببریم؛ انتخاب این افراد از بین فعالان عرصه‌های اوقات فراغت خواهد بود.

  • نویسنده :
  • منبع :