19 دی: لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی به همراه سفرای اوکراین، فرانسه، انگلیس و آلبانی در هراس از همکاری نظامی تهران – مسکو، ادعاهای ضد ایرانی پهپادی خود را تکرار کردند.
لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک افزود: همکاری نظامی ایران و روسیه به ادامه جنگ بیرحمانه روسیه علیه اوکراین کمک می کند.
وی مدعی شد که اوایل این ماه آمریکا اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می داد ایران چگونه پهپادهای انتحاری در اختیار روسیه قرار می دهد و همچنین به این کشور در ساخت کارخانه پهپاد کمک می کند.
سفیر آمریکا ادعا کرد: اوکراین و انگلیس نیز شواهد بدست آمده از پهپادهای بدست آمده ایرانی در اوکراین را به سازمان ملل ارائه کرده اند. روسیه نه تنها صدها پهپاد مهاجر و شاهد ایران را در نقض قطعنامه ۲۲۳۱ دریافت کرده است بلکه اکنون با ایران همکاری می کند تا این تسلیحات را در داخل خاک خود تولید کند.
گرینفیلد در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود گفت: روسیه از این پهپادها برای حمله به زیرساخت های حیاتی اوکراین و قتل غیرنظامیان این کشور استفاده کرده است. اقدامات ایران و روسیه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض می کند.
وی گفت: این قطعنامه (۲۲۳۱) ارسال این تسلیحات پیشرفته از ایران به سایر کشورها را بدون تاییدیه شورای امنیت ممنوع می کند. سازمان ملل باید به درخواست های روز افزون جامعه بین المللی برای رسیدگی به این اقدامات را بررسی کند.
گرینفیلد در پاسخ به این سوال که آیا دبیرکل سازمان ملل اختیار تحقیقات در خصوص این ادعاها را دارد؟ مدعی شد: قطعنامه ۲۲۳۱ به دبیرکل سازمان ملل این اختیار را می دهد تا این موارد نقض قطعنامه را بررسی کند و ما از سازمان ملل می خواهیم این تحقیقات  را فورا انجام دهد
به گزارش ایرنا، غرب به رهبری آمریکا از ماهها پیش همزمان با تشدید تنش ها در جنگ اوکراین، ادعاهایی ضد ایرانی را مطرح کرده که تهران آن را قاطعانه رد می کند.
  • نویسنده :
  • منبع :