19 دی: وزیر نیرو گفت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته ۳۵ تا ۴۰ درصد مشترکان مشمول پاداش خوش مصرفی شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که این عدد افزایش یابد.
علی اکبر محرابیان با بیان اینکه یک ماه است که از شروع طرح پاداش صرفه‌جویی  می‌گذرد، اظهار کرد: با همکاری بسیار خوب مردم این طرح به خوبی پیش می‌رود، آماری که در این راستا منتشر شده حاکی از این است که حدودا بین ۳۵ تا ۴۰ درصد مشترکان حائز دریافت شرایط پاداش صرفه‌جویی شدند.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که با گرم‌تر شدن هوا ظرفیت صرفه جویی بیشتر و این رقم بالاتر خواهد شد، به طور نمونه قبض یک مشترک در استان خوزستان نشان می دهد که این مشترک ۱۷ درصد  نسبت به مدت مشابه سال گذشته صرفه‌جویی کرده و رقمی در حدود ۵۲۰ هزار تومان پاداش دریافت کرده است.
به گفته وزیر نیرو همه مشترکان در مناطق عادی و گرمسیری می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و  مصارف اضافی خود را کاهش دهند و در مقابل آن اگر مشترکی رعایت الگو نکند طبق قانون مشمول قیمت‌های غیر یارانه‌ای می‌شود و ممکن است قبوض گران قیمتی برای آن صادر شود.
محرابیان در مورد میزان مصرف برق صنایع نیز گفت: صنایع در سال ۱۴۰۱ شرایط خوبی را نسبت به سال ۱۴۰۰ پشت سر گذاشتند و در همان سال شاهد رشد ۹.۵ درصدی در میزان مصرف برق صنایع بودیم که بالاترین رشد مربوط به فصل تابستان بود. همچنین در بین صنایع بیشترین مصرف برق را صنایع فولادی داشتند که در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۲۳ درصد بیشتر برق مصرف کردند.
وی  در مورد تازه‌ترین آمار مصرف برق صنایع در سال جاری نیز افزود: از ابتدای سال جدید تا الان نیز میزان مصرف برق در صنایع مختلف به‌طور کلی ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که سهم صنایع فولادی ۲۴ درصد، سهم صنایع سیمانی ۱۳ درصد و سهم دیگر فلزات ۱۲ درصد است؛ به عبارتی مجموع این افزایش‌ها بیانگر افزایش تولید و اشتغال در بخش صنایع است.
وزیر نیرو در رابطه با میزان صرفه‌جویی برق در بخش اداری افزود: در بخش ادارات مدل‌های آماری گویای این است که ظرفیت صرفه‌جویی ۱۰۰۰ مگاواتی در این بخش در ساعات غیر اداری وجود دارد و بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که از ساعت ۱۱ صبح به بعد میزان مصرف برق ادارات به شدت کاهش می‌یابد.
محرابیان گفت: جدیدترین ارزیابی‌ها نشان می‌دهد بیشترین میزان صرفه‌جویی ثبت شده در بخش ادارات ۶۴۰ مگاوات است که انتظار داریم با افزایش میزان همکاری بانک‌ها و برخی دستگاه‌های دولتی شاهد افزایش میزان صرفه‌جویی در بخش ادارات باشیم.

  • نویسنده :
  • منبع :