19 دی: شهردار مسکو روز دوشنبه از لغو محدودیت‌های عملیات ضدتروریستی که شامگاه جمعه دوم تیرماه به دنبال ماجرای واگنر تعیین شده بود، ‌خبر دادند، در همین‌حال خبر وزیر دفاع این کشور در خط مقدم جنگ با اوکراین نیز منتشر شد.

به گزارش رسانه های روسیه، سرگئی سابیانین شهردار مسکو روز دوشنبه از لغو تمام محدودیت های مربوط به عملیات ضد تروریستی در مسکو خبر داد.

پیش ازاین، شامگاه شنبه و بعد از ماجرای شورش مسلحانه حدود ۲۴ ساعته گروه واگنر و اعلام عقب‌نشینی این گروه به اردوگاه‌های خود، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که وضعیت عملیات ضد تروریستی در اسرع وقت لغو خواهد شد.

در زمان اجرای عملیات ضد تروریستی در روسیه، احتمال بررسی مدارک، جستجوی وسایل شخصی و وسایل نقلیه شهروندان وجود دارد و اقداماتی با هدف تأمین امنیت برخی تأسیسات صورت می‌گیرد و احتمال محدود شدن تردد در مناطق وجاده‌های خاص نیز هست.

وضعیت عملیات ضد تروریستی در حالی روز دوشنبه در مسکو لغو شد که آرامش خاصی در مدت اعلام این وضعیت در این شهر برقرار بود. 

نخستین حضور وزیر دفاع روسیه بعد از ماجرای واگنر

در همین حال، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور در بازدید از مقر فرماندهی خط مقدم نیروهای مسلح غرب روسیه در منطقه عملیات ویژه نظامی در اوکراین، به فرماندهان دستور داده است که به شناسایی برای کشف و سرکوب نقشه‌های دشمن ادامه دهند.

رئیس اداره نظامی روسیه گزارشی را در مورد وضعیت فعلی، ماهیت اقدامات دشمن و انجام مأموریت‌های رزمی توسط نیروهای روسی در جهت‌های اصلی تاکتیکی را به وزیر دفاع این کشور ارائه کرد.

بنا بر این گزارش، شویگو فرماندهان نیروهای مسلح غرب این کشور را موظف کرد که به شناسایی فعال خود ادامه دهند تا نقشه های اوکراین را از قبل آشکار کنند و از اجرای آن در نزدیکی های دور خط تماس جلوگیری کنند.

پیش‌تر، پریگوژین رئیس گروه شبه نظامی واگنر یکی از مطالبات خود برای پایان شورش مسلحانه، برکناری وزیر دفاع این کشور اعلام کرده بود. پریگوژین بعد از میانجیگیری رئیس جمهوری بلاروس، نیروهای تحت امر خود را به اردوگاه های قبلی هدایت کرد و خود، راهی بلاروس شد.

 

  • نویسنده :
  • منبع :