19 دی: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: شرکت هواپیمایی "آساجت" اقدام به برقراری پرواز در مسیر تبریز - ایروان (پایتخت ارمنستان ) و بالعکس از فرودگاه بین المللی شهید مدتی تبریز کرده است.

رامین آذری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این پرواز ساعت ۷:۳۰ صبح روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه هر هفته از تبریز به سمت ایروان انجام می شود و در ساعت ۱۰:۳۰ به فرودگاه تبریز باز می گردد. 

وی با بیان اینکه با برقراری این پرواز، تعداد پروازهای خارجی فرودگاه تبریز به پنج مسیر رسیده است، اظهار کرد: پیش از این پروازهای خارجی این فرودگاه به چها فرودگاه آتاتورک و سابیها در استانبول، آدانا و نجف‌ اشرف انجام می‌شد. 

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به رشد ۱۳ درصدی پروازهای این فرودگاه در اردیبهشت امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: طبق اعلام گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تعداد مسافر جابجا شده فرودگاه تبریز در اردیبهشت سالجاری به ۱۳۵ هزار و ۷۵۱ نفر رسید در حالی که این تعداد در اردیبهشت سال گذشته ۱۱۹ هزار و ۷۰۲ نفر بود. 

آذری، با بیان اینکه تعداد مسافران جابجا شده در پروازهای داخلی این فرودگاه نیز در ماه مذکور ۲۴ درصد نسبت به اردیبهشت سال گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: در این ماه ۱۲۱ هزار و ۷۱۶ نفر از طریق پروازهای داخلی به نقاط مختلف کشور جابجا شده اند. 

وی یادآور شد: در ماه مذکور تعداد پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد یافته است به طوری که یک هزار و ۲۵ پرواز داخلی و خارجی برای جابجایی مسافران از فرودگاه تبریز انجام شده است در حالی که در اردیبهشت سال گذشته تعداد پروازهای این فرودگاه ۹۲۶ فروند بود.

  • نویسنده :
  • منبع :