19 دی: مرزبانی سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک مرزبان در حمله گروهک تروریستی در سراوان به شهادت رسید.

در اطلاعیه مرزبانی سیستان و بلوچستان آمده است: حمله تروریستی ناجوانمردانه گروهک تروریستی اشرار و معاندان در شب گذشته و تلاش آنان برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر و غیرتمند برجک ۱۶ پاسگاه مرزی میل ۱۳۹ هنگ مرزی سراوان روبه رو شد.

در ادامه اطلاعیه آمده است: در این درگیری متأسفانه یک مرزبان کشور عزیز ایران اسلامی مان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در همین رابطه فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان گفت: مرزبانان استان سیستان و بلوچستان در درگیری با گروهک تروریستی در منطقه مرزی سراوان ضمن جلوگیری از ورود اشرار مسلح به خاک میهن عزیزمان، با آنان درگیر که با مقاومت جانانه مرزبانان روبه‌رو شدند.

سردار "رضا شجاعی" در تشریح این خبر اظهار داشت: شب گذشته مرزداران غیور استان سیستان و بلوچستان در درگیری با گروهک تروریستی در منطقه مرزی سراوان ضمن جلوگیری از ورود گروهک مسلح به خاک میهن عزیزمان با آنان درگیر شدند، که با مقاومت جانانه مرزبانان در دفاع از حریم کشور روبه‌رو شدند.

وی افزود: با توجه به آتش پر حجم مرزبانان و تلفات سنگین به تروریست ها در نقطه صفر مرزی و عدم توان رویارویی با مرزبانان به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند که دستگیری و انهدام این گروه تروریستی در دستور کار مرزبانان قرار دارد.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: در این درگیری استوار دوم "حسن قورزائی" از کارکنان هنگ مرزی سراوان با رشادت و مقتدرانه در برابر اشرار مسلح و تروریست ها ایستادگی کرد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

گفتنی است، شهید استوار دوم "حسن قورزائی" این دلاور مجاهد مرزبانی سیستان و بلوچستان اهل و ساکن شهرستان زابل، متاهل و دارای 2 فرزند است.

  • نویسنده :
  • منبع :