19 دی: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: طرح‌های کاهش مصرف انرژی برق و گاز از نصف تا یک دهم وضعیت قبل از آن، در برخی از صنایع پیشرو استان اجرایی شد.
اکبر ابدالی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: این کار با هدف کمک به مجموعه استان در راستای مدیریت تامین منابع انرژی صورت گرفته‌است و ما با توجه به مزایای بسیاری که اجرای طرح‌های کاهش مصرف انرژی درپی دارد، به دنبال توسعه آن در بخش‌های مختلف صنعتی هستیم.
وی افزود: منابع انرژی، سرمایه ملی است و امروز صنعتگران ما در استان قم برای حفظ این سرمایه، با انجام سرمایه‌گذاری‌های کلان و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته که برای تولید محصول مورد نظر، به انرژی کمتری نسبت به حالت طبیعی نیاز دارد، به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
وی ادامه داد: بخش صنعت قم در مسیر نوسازی و استفاده هرچه بیشتر و بهتر از فناوری‌های روز حرکت می‌کند و ما در این زمینه تلاش داریم با پرداخت تسهیلات مورد نیاز تولیدکنندگان از ایشان در تحقق هدفی که دنبال می‌کنند، حمایت کنیم.
ابدالی گفت: شمار قابل توجهی از صنعتگران استان قم، همه درآمد حاصل از فعالیت اقتصادی خود را با هدف افزایش سطح تولید و اشتغال برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در واحدهای صنعتی خود هزینه و سرمایه‌گذاری می‌کنند که این کار، اقدامی ارزشمند در راستای تحقق شعار سال است.
در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.

  • نویسنده :
  • منبع :