۱۹ دی: سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: ایران آماده لغو کامل روادید به شکل متقابل با روسیه است و هیچ مانعی در این زمینه از نگاه تهران وجود ندارد.
کاظم جلالی پنجشنبه در نشست مشترک گروهی از فعالان گردشگری ایران و روسیه در مسکو با حضور وزیر دولت شهر مسکو و استاندار آذربایجان شرقی افزود: با توجه به سطح راهبردی مناسبات تهران – مسکو انتظار است که حداقل روادید گردشگران و تجار لغو شود که مقامات روسیه درباره این ایده گفته اند که با حسن نیت این موضوع را بررسی می کنند.
سفیر ایران در روسیه در این نشست که با حضور نمایندگان ۵۰ شرکت کشور روس و ۳۰ شرکت ایرانی برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که تا زمان مذاکرات بیشتر درباره لغو کامل روادید، توافق قبلی تهران – مسکو در زمینه لغو روادید گردشگری گروهی محقق شود.
وی ادامه داد: بنا بود این تفاهم نامه از ژانویه ۲۰۲۳ (دی ماه ۱۴۰۱) اجرایی شود که اجرای پروتکل ها زمان بر شد و امیدوار هستیم که در آینده نزدیک، این تفاهم نامه توسط مقامات اجرایی هر دو کشور عملیاتی شود و شمار زیادی از گردشگران روس را در ایران میزبانی کنیم و متقابلا ایرانیان به شیوه آسان تری به روسیه سفر کنند.
جلالی از فعالان گردشگری ایران و روسیه به عنوان سفیران دو ملت یاد کرد و با اشاره به اهمیت دیپلماسی عمومی در جهان معاصر، ابراز امیدواری کرد که روابط تهران – مسکو با تقویت ارتباطات مردمی و پیوندهای فرهنگی و اقتصادی به شکل پایدار روند رو به جلویی را طی کند.
وی پیگیری های سران ایران و روسیه در زمینه تکمیل زیرساخت های حمل و نقل ریلی، جاده ای و دریایی میان دو کشور را در این راستا دانست.
  • نویسنده :
  • منبع :