۱۹ دی: فرمانده مرزبانی فراجا گفت: با همراهی ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به تقویت مرزهای شرقی در زمینه‌های لجستیکی، انسانی و تسلیحاتی اقدام خواهیم کرد.
سردار احمدعلی گودرزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و در پاسخ به سئوالی در خصوص ضرورت تقویت توان رزمی و نظامی مرزبانی در مرزهای شرقی کشور پس از رویدادهای اخیر، تاکید کرد: مرزبانی با همراهی ستاد کل نیروهای مسلح با جدیت در حال تقویت نیروی انسانی آموزش دیده و تکمیل تجهیزات و ادوات نظامی است.
وی با بیان اینکه تمامی اقدامات ما دفاعی و سیاست ما نیز بر مبنای دفاع از کیان، حریم و امنیت کشور است، افزود: راهبرد جمهوری اسلامی دفاع مشروع از کشور است و کنش و آموزش مرزبانان ما نیز بر همین استراتژی تنظیم و انجام خواهد شد.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران همچنین درباره برنامه مرزبانی برای ارتقای امنیت مرزها، گفت: انسداد مرز را در دستور کار قرار دادیم که به صورت کامل انجام خواهد شد و ستاد کل نیروهای مسلح، وزیر کشور و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی با تمام توان از آن پشتیبانی کرده است.
وی تاکید کرد: طبق برنامه انجام شده، این وعده را می دهیم که در کوتاه ترین زمان و به سرعت انسداد مرزها برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به درون کشور انجام خواهد شد.
فرمانده مرزبانی کشور اظهار داشت: سامانه های الکترونیکی، اپتیکی، دوربین های پیشرفته پایش روز و شب و همچنین سامانه های راداری از جمله تجهیزاتی است که در مرزهای کشور برای مقابله با مافیای مواد مخدر مستقر خواهند شد.
وی ادامه داد: نیروهای مرزبانی و انتظامی کشور با شجاعت و قاطعیت در حال مبارزه با سوداگران مواد مخدر هستند و اقدامات ما حتی در امنیت جهانی موثر است و هیچ اقدام محدود کننده خارجی هم نمی تواند مانع اقدامات ما شود.
سردار گودرزی گفت: امیدواریم مجامع بین المللی هم برای امنیت خودشان احترام و اهمیت قائل شوند و جمهوری اسلامی را در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر همراهی و حمایت کنند.
وی با بیان اینکه، ایران سالهاست در محرومیت و بدون کمک های بین المللی دنیا را امن‌تر نگاه داشته است، از کشورهای مدعی جهان خواست برای سلامت مردم و جامعه خود در حوزه فناوری و همچنین مالی امکانات خود را در اختیار جمهوری اسلامی قرار دهند تا جامعه ای سالم داشته باشند.
  • نویسنده :
  • منبع :