یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «اصولگرایان گرفتار ناکارآمدی دولت » به قلم محمود اکبری بدین شرح است:

اصولگرایان تندرو و نواصولگرایان، در وضعیت بسیار وخیمی به سر می‌برند؛ زیرا تصمیم گیری برای اصلاح وضع موجود هزینه سنگین خواهد داشت. هزینه‌ای که برای آنان گویی مقدر شده است. نخستین هزینه آن ناتوانی دولت سیزدهم، در مقصر جلوه دادن دولت‌های یازدهم و دوازدهم به عنوان بانیان وضع موجود است. زیرا اکنون دولت رئیسی باید پاسخ بدهد چرا بر اساس «توصیه نمایندگان مجلس» هزاران مدیر دولت روحانی برکنار و هزاران نیروهای ناکارآمد از طریق توصیه، جایگزین آنان کرده و کشور را به این روز فلاکت‌بار انداخته است؟
ازآنجا که مسئولیت همه نابسامانی موجود را بر عهده دولت روحانی گذاشته بود، تا مدت‌ها مشکلات ناشی از مدیریت غلط دولت با هیات وزیرانی توصیه‌ای و همچنین استانداران و مدیران کل توصیه‌ای آثار خودش را نشان نمی‌داد. اما به تدریج صدای ناکارآمدی مدیران در مرکز قدرت و دورترین نقاط کشور بلندتر از آن شد که انتظار می‌رفت.
حقیقت پورنماینده پیشین مجلس در باره این ناکارآمدی می‌گوید: ناکارآمدی دولت همین بس که در یک ماه ۲ بار ساعت کار را تغییر دادند! ناکارآمدی این است که هنوز نتوانسته تورم و افزایش نرخ ارز را مهار کند! نتوانسته مرغ و تخم مرغ و سیب‌زمینی مردم را با قیمت مناسب عرضه کند. شما بودجه‌ریزی آنها را نگاه کنید، دیدید شب عید سر فرهنگیان شریف چه بلایی آوردند. ناکارآمدی یعنی معاون وزیریک حرفی بزند و وزیر توی دهن او بزند و حرفش را باطل کند.
حقیقت‌پور می‌گوید: وزنه‌ای که دولت‌سازها و خالص‌سازها بر پای دولت بسته‌اند، بسیار سنگین است؛ به طور مثال وزیر آموزش و پرورش را تغییر دادند، خب این چه ویژگی بهتری نسبت به قبلی دارد؟ مگر نیروی فاخر در میان فرهنگیان کم داریم که افرادی را وزیر می‌کنند که نه گچ را می‌شناسند نه تخته را! حالا در شرایطی که این وزارتخانه چند ماه بدون وزیر بوده، خود وزیر به حج رفته است! زیارت وزیر بازدید از مدارس آلونکی و کپری باشد. هر زمان آن‌ها را درست کرد، به حج برود.



  • نویسنده :
  • منبع :