19 دی: رییس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: باید مراقب باشیم که در عین حال که در پی صلح و سازش هستیم و می‌خواهیم به حداقل مجازات دست یابیم، ارتکاب جرم آسان و به صرفه نشود.
حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در مراسم افتتاح شعبه تخصصی بازار سرمایه شورای حل اختلاف گفت: تلاش ما این است که افراد حاضر در شعب تخصصی حتماً دارای تحصیلات برجسته باشند و بازار سرمایه و بورس دارای پیچیدگی‌های خاصی است که نیازمند متخصصان است.
وی افزود: جرایم بازار سرمایه بسیار است و خوب است که قبل از رسیدن به مرحله دادگاه رویکرد جبران، اصلاح و روش‌های ترمیمی را پیش بگیریم.
صادقی ادامه داد: مراکز تخصصی شورای حل اختلاف تلاش می‌کنند پیش از نیاز به حکم قضایی سخت، مجرم را اولاً به جرم خویش آگاه سازند و ثانیاً در پی جبران آن برآیند و ثالثاً گونه‌ای از مجازات خفیف را برای وی در نظر گیرند.
رییس مرکز توسعه حل اختلاف کشور افزود: باید مراقب باشیم که در عین حال که در پی صلح و سازش هستیم و می‌خواهیم به حداقل مجازات دست یابیم، ارتکاب جرم آسان و به صرفه نشود.
وی گفت: باید مراقبت شود تا اگر کسی به دنبال ایجاد بازار کاذب است فکر نکند به راحتی می‌تواند مشکلات را حل کند و نباید اجازه داد که این اتفاق بیفتد و باید به جرایمی که حقوق عامه را تحت تأثیر قرار می‌دهد توجه داشته باشیم.
صادقی گفت: باید مجازات توافقی در نظر گرفته شود و مصالحه بدون در نظر گرفتن مجازات نباشد و با مصالحه ساده از کنار جرایم عبور نکرد.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور تصریح کرد: برکاتی که در صلح و سازش وجود دارد در مجازات نیست. سال گذشته اغتشاشاتی را در کشور داشتیم و تمام قدرت‌های دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران بسیج شدند و هرآنچه داشتند را رو کردند تا حکومت جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنند اما با تدبیر رهبری و به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه در زمستان سال گذشته آبی بر آتش دشمنان ریخته شد و دوام حکومت تضمین شد و پس از آن عفو بزرگ، میخ جمهوری اسلامی ایران  محکم‌تر شد.
صادقی با بیان اینکه سازمان بورس می تواند با حفظ حقوق عامه به دوام کار خود کمک کند، گفت: قضات باید بدانند هم پای معلمان هستند و شأن والایی دارند. اگر قضات عدالت بورزند، منجر به حیات جامعه می شود، همانطور که معلمان حیات اولیه می دهند، قضات نیز حیات ثانویه به جامعه می‌بخشند.
  • نویسنده :
  • منبع :