19 دی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد هجمه‌های وارد شده به وزارت ارشاد گفت: نیت‌خوانی نمی‌کنم ولی به هر حال تلاش می‌کنیم که فضای فرهنگی و هنری کشور به حالت عادی برگردد و فعالیت‌ها در شرایطی دور از تنش و در حالت عادی انجام شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، محمدمهدی اسماعیلی درباره هجمه‌هایی که در این مدت به وزارت ارشاد وارد شده و در پاسخ به این پرسش که این هجمه‌ها از سوی چه کسانی و با چه اهدافی انجام می‌شود، گفت: من نیت‌خوانی نمی‌کنم ولی به هر حال ما تلاش می‌کنیم که فضای فرهنگی و هنری کشور به حالت عادی برگردد و فعالیت‌ها در شرایطی دور از تنش و در حالت عادی انجام شود. پررونق‌ترین بهار سال‌های اخیر در حوزه فرهنگ و هنر رقم خورده و حالا ممکن است از سوی عده‌ای اشکالاتی مطرح شده باشد؛ ما گوش شنوا برای شنیدن انتقادها داریم.
بنای دولت حفظ آرامش است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تمهیدات این وزارتخانه برای پیشگیری از حاشیه‌هایی مشابه آنچه اخیرا در کنسرت گرشا رضایی در سیرجان و گروه «لیان» در تالار وحدت رخ داد، گفت: اتفاقی که در سیرجان افتاد با مقاومت و ایستادگی همکاران ما در مجموعه حراست آنجا مرتفع شد. این اتفاق یک موضوع مرتبط با اختلاف‌ها و مسائل داخلی آنجا بود ولی اجازه ندادند که به تماشاگران و اجرا لطمه‌ای وارد شود که خیلی قابل ستایش است. من از طریق همکارانم از حمایت آنها تشکر کردم که واقعا ایستادگی کردند و جای تقدیر دارد.
وزیر ارشاد یادآور شد: در کل هر اجرای هنری ممکن است حاشیه‌هایی هم داشته باشد. بنای دولت، وزارت کشور و وزارت ارشاد این است که با تمهیداتی که اندیشیده می‌شود، حوزه فرهنگ و هنر با آرامش کار خود را دنبال کند.

  • نویسنده :
  • منبع :