19 دی: رئیس سازمان پدافندغیرعامل با انتقاد از وجود صنایع و مخازن گازهای پرخطر در داخل یا نزدیک شهرها، گفت: امسال در برنامه ۱۴۰۲ برای ۵۵ شهر، طرح ساماندهی و خروج مراکز پرخطر را پیش‌بینی کرده‌ایم.
سردار غلامرضا جلالی روز چهارشنبه در هشتمین همایش ملی پدافند شیمیایی گفت: امسال در برنامه ۱۴۰۲ برای ۵۵ شهر، طرح ساماندهی و خروج مراکز پرخطر از شهر را پیش‌بینی کرده‌ایم و در برنامه هفتم هم به مجلس پیشنهاد داده‌ایم که اگر این طرح تصویب شود برای فرماندار، استاندار و شهردار و مسئول حوزه صنعت تکلیف ایجاد کند که مراکز پرخطر شهری که برای مردم خطر دارد حتماً باید از شهر خارج شود.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد: همه جای دنیا شهرکی به نام زیرساخت‌های پرخطر دارند. در آن شهرک زیرساخت‌ها و ابزارها، کنترل و مقابله را قرار می‌دهند و بعد زیرساخت‌ها را در جایی متمرکز می‌کنند که برای شهر پرخطر نباشد و با ملاحظاتی خاصی آن را کنترل می‌کنند.
سردار جلالی افزود: تصمیم امسال سازمان پدافند غیرعامل این است که دستگاه‌های مسئول را در برنامه امسال مکلف کرده‌ایم که حتما از شهرها خارج شوند که آنهایی که به لحاظ خدمات شهری لازم است داخل شهر بمانند باید حتماً مصون سازی شوند و مخاطره‌ای متوجه مردم نباشد. یا باید آنها را کوچک یا باید فاصله‌شان را زیاد کرد و یا باید ابزارهایی به آن اضافه کرد ضمن اینکه روش‌های همسازی برای آنها وجود دارد.
وی ادامه داد: بنابراین توسعه زیرساخت‌ها و برنامه‌های پتروشیمی و شیمیایی کشور نه‌تنها نباید به توسعه آسیب پذیری و توسعه مخاطرات برای مردم منجر شود بلکه باید به توسعه ثروت و خلق موقعیت شغلی و خدمت بهتر به مردم منجر شود و ما باید در تعامل خوبی با دستگاه‌ها موضوع مخاطره را جدی بگیریم.

  • نویسنده :
  • منبع :