19 دی: رییس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه پرونده حادثه روز تاسوعای سال گذشته بخش نوق رفسنجان به عنوان یک پرونده امنیتی که موجب ناامنی و ایجاد رعب و وحشت بین مردم شد، به عنوان محاربه در دادگاه در دست رسیدگی است گفت: براساس نظر قضات رسیدگی کننده و در صورت احراز حکم قطعی محاربه، براساس قانون حکم اعدام در این پروند صادر خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی با اشاره به پرونده حادثه روز تاسوعای سال گذشته در بخش نوق رفسنجان بیان کرد: در این پرونده اتفاق بسیار بدی رخ داد و قلوب همگان جریحه دار شد به طوری که یک جانی ۶ تبعه افغانستانی و چهار نفر از مردم این شهر را مظلومانه کشت که در مرحله اول تلاش بر این بود که این فرد دستگیر شود و با دستورات قضایی و تلاش فراجا در همان شب حادثه که قصد فرار از منطقه را داشت، دستگیر و پرونده قضایی نیز تشکیل شد.
وی با اشاره به اینکه در این پرونده تفکیک بین مقتولان ایرانی و افغانستانی انجام شد افزود: از آنجا که دسترسی به خانواده های مقتولان افغان آسان نبود و مدت زمان رسیدگی به آن طولانی می شد؛ پرونده اتباع ایرانی و افغانستانی تفکیک و رسیدگی شد و براساس تقاضای خانواده های محترم و عزادار سه نفر تقاضای قصاص و یک نفر تقاضای دیه کرده است.
وی ضمن بیان اینکه محکوم این پرونده به سه فقره قصاص و یک فقره پرداخت دیه محکوم و پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده است، ادامه داد: پیگیری های لازم در این پرونده در دست انجام است تا با صدور رای نهایی، مراحل اجرای حکم دنبال شود.
حجت الاسلام والمسلمین حمیدی افزود: پیگیری هایی از سوی دستگاه اجرایی درباره این پرونده دردست انجام است که نتایج آن نیز به مردم اعلام خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :