19 دی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لایحه عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی از کمیسیون قضایی به کمیسیون فرهنگی ارسال شده و پیش بینی می کنیم که از هفته آینده در صحن علنی مطرح شود.
محمدمهدی اسماعیلی روز سه‌شنبه در هشتمین همایش ملی چادرهای آسمانی، اظهار کرد: همچنین اصلاحات خاصی در کمیسیون قضایی و فرهنگی مجلس نسبت به این لایحه صورت گرفت. 
وی کرد: همچنین جلسات متعددی با حضور نمایندگان ما در کمیسیون برگزار شد و به نظرم این لایحه نسبت به مسائل بازدارنده و فرهنگی تقویت شده است.
وی درباره زمان‌بندی اجرای این لایحه، گفت: اجرا لایحه منوط به تصویب مجلس سورای اسلامی به عنوان تکلیف قانونی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: تمدن و تاریخ چندهزار ساله ایرانیان در همه جای دنیا مایه سربلندی است و حجاب و عفاف نیز بخشی از این تمدن بزرگ به شمار می آید.
عفاف و حجاب موضوعی تاریخی و انتخاب همیشگی جامعه عفیف ایرانی بوده است. ما هرجای دنیا حاضر می شویم با سربلندی از تمدن چندهزار ساله و ویژگی های آن صحبت می کنیم و زندگی عفیفانه و پوشش محجبانه هم بخش مهمی این تمدن است که مایه افتخار به شمار می آید.
وی افزود: اگرچه اسلام مناسک مهمی را به مسئله حجاب اضافه کرد اما تاریخ ایران نشان می دهد که حجاب، میراث و انتخاب تاریخی ایرانیان به خصوص بانوان است.
اسماعیلی اظهار کرد: بانوان در سایه چتر اسلام، جایگاه و نقشی موثر از جمله در حوزه اجتماعی به خود گرفتند و در نقطه مقابل تفکر اسلامی، تمدن غرب وجود دارد که در ذات خود برهنگی و برداشتن پوشش است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: وقتی فرهنگ غرب در سده های اخیر قصد نفوذ در تمدن اسلامی را داشت، در اولین ایستگاه موضوع عفاف و حجاب را مورد حمله قرار داد و در نخستین کتب نویسندگان غرب هم چند مورد و در صدر آنها، حجاب را عامل عقب ماندگی ایران می دانند.
اسماعیلی گفت: اما در همین ۲۰۰ سال در اوج همه تهاجم مغرب زمین و افسران این تهاجم، زنان همیشه پیشگام مقابله با این هجمه ها بوده اند و در دوران مشروطه نیز زنان عفیفه با حفظ تمامی موازین شرعی در صف نخست اعتراضات بودند و تاریخ هم منشان می دهد که غربی ها در دوران پهلوی، نخستین هدف خود را در هجمه به حجاب بانوان این سرزمین اجرا کردند.
وی افزود: زنان عفیف در پاسداری از استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه همواره در میدان حاضر بوده اند و امام راحل هم به بهترین شکل، استعداد زنان را شناخت و در بزنگاه انقلاب و دفاع مقدس نیز همین زنان عفیف در میدان بودند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امروز دشمنان با جنگ ترکیبی تمام عیار، در صدد ایجاد شکاف در جامعه هستند، غافل از آنکه ملت ایران در حوزه پوشش و پاسداری از حیا و عفاف پیشگام هستند.
به گفته وی، عفاف و حجاب قلعه حفاظت از خانواده است و اگر این قلعه را فتح کنند، خانواده ایرانی و اسلامی به طور کامل دچار فروپاشی می شود.
اسماعیلی گفت: گام اول این تهاجم، برهنگی است و دشمنان نقطه قوت ما که حوزه فرهنگی و خانواده است را هدف قرار داده اند.
به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تمام نظرسنجی ها نشان می دهد که جامعه ایرانی به هویت و آرمان های ایرانی و اسلامی پایبند است.
وی افزود: رسانه های جهانی، امروز عظمت زنان عفیف ما را سانسور می کنند تا به اسطوره تبدیل نشوند ولی موظف هستیم با آگاهی از نقاط قوت و ضعف از تهاجم دشمن جلوگیری کنیم. نباید اجازه دهیم دشمن در برنامه ایجاد شکاف در جامعه ما موفق شود و برای این مساله هم باید با برنامه و شناخت و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیش برویم.
  • نویسنده :
  • منبع :