19 دی: وزیر کشور گفت: مراحل نهایی لایحه مربوط به سازمان ملی مهاجرت در کمیسیون‌‌های مجلس طی شده و آماده طرح در صحن مجلس است.

«احمد وحیدی» وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت سازمان ملی مهاجرت گفت: سازمان ملی مهاجرت در حال حاضر در مجلس در حال بررسی است.
وی ادامه داد: مراحل نهایی لایحه مربوط به سازمان ملی مهاجرت در کمیسیون‌‌های مجلس طی شده و آماده طرح در صحن مجلس است.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: یک الی دو بار این لایحه به صحن مجلس آمد، اما فرصت نشد تا در صحن بررسی شود. امیدواریم در اولین فرصت در صحن علنی مجلس مطرح شود.
وحیدی همچنین درباره برپایی اردوگاه‌هایی برای نگهداری معتادان زندانی که در جلسه شورای اجتماعی در سال گذشته مطرح شده بود، گفت: ما سه نوع اردوگاه داریم، اما اردوگاهی که به ویژه بیشتر برای معتادان متجاهر است به اردوگاه ماده 16 یا مراکز ماده 16 مشهور شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته هماهنگی‌‌هایی در این زمینه صورت گرفت تا با همکاری‌هایی که در سطح شهرداری‌ها و ستاد مبارزه با مواد مخدر صورت می‌گیرد، این مراکز یا اردوگاه‌ها را توسعه دهیم تا معتادان متجاهر جمع آوری شوند.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: این کار انجام شده و ظرفیت در تهران با کمک شهرداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر و برخی دستگاه‌ها از جمله سپاه و فراجا افزایش پیدا کرده است.
وحیدی تصریح کرد: با افزایش ظرفیت در تهران بخش از معتادان متجاهر جمع‌آوری شده‌‌اند و این کار ادامه دارد. در برخی از شهرهای دیگر نیز این اتفاق افتاده و ظرفیت‌ها اضافه شده است و این کار همچنان ادامه دارد.


  • نویسنده :
  • منبع :